شرکت کارگزاری ملل پویا

تاخت و تاز " خاور "

تاخت و تاز " خاور "

شرکت ایران‌خودرو دیزل در نهمین ماه سپری‌شده از سال جاری (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) مقدار فروش محصولات خود را ۲ هزار و ۲۱۶ دستگاه در سامانه کدال به ثبت رساند، مقدار فروش تجمیعی شرکت ایران خودرو دیزل تا پایان آذر ماه سال جاری ۱۲ هزار و ۸۰ دستگاه بود، "خاور" از فروش محصولات در این بازه زمانی ۲۴ هزار و ۵۶ میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت.

میزان درآمدی که ایران‌خودرو دیزل در آذر ماه از فروش ۲ هزار و ۲۱۶ دستگاه محصول خود به ثبت رساند برابر با ۵ هزار و ۸ میلیارد تومان بود، "خاور" در ۹ ماه گذشته به میانگین مقدار فروش یک هزار و ۳۴۲ دستگاه در هر ماه رسید، گفتنی است که در آذر ماه مقدار فروش این شرکت دیزلی نسبت به میانگین ماهانه در ۸ ماه گذشته ۸۰ درصد افزایش را تجربه کرد.

شرکت ایران خودرو دیزل مقدار فروشی که از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند در مقایسه با سال گذشته ۳ هزار و ۴۲۳ دستگاه را به فروش رساند اکنون با رشد ۲۵۳ درصدی به مقدار فروش ۱۲ هزار و ۸۰ دستگاهی رسید.

مقدار فروش ماهانه "خاور" در آذر ماه سال گذشته ۵۷۹ دستگاه به ثبت رسید اما؛ در آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر ۲۸۳ درصدی را تجربه کرد و در مقایسه با آذرماه ۱۴۰۱ نیز این شرکت دیزلی افزایش فروش ۲۱ درصدی را به خود دید.

عنوان درآمدزاترین محصول خاور در آذر ماه سال جاری به کامیون سنگین با ۳ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان تعلق گرفت، مقدار فروش این خودرو برابر با یک هزار و ۶۳۲ دستگاه بود که در مقایسه با ابان ماه رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد و همچنین نرخ فروش کامیون سنگین در نهمین ماه سال جاری برابر با ۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان اعلام کرد.

شرکت ایران‌خودرو دیزل در آذرماه سال جاری از فروش دیگر محصولاتی همچون اتوبوس، ون و پیکاپ و کامیون سنگین کسب درآمد کرد، کامیون سنگین بیشترین مقدار فروش و درآمدزایی را به خود اختصاص داد و پس‌ازآن نیز ون و پیکاپ عمده‌ترین مقدار فروش را با ۴۰۴ دستگاه به خود اختصاص داد و از فروش آن به درآمد ۴۱۰ میلیارد تومانی دست‌یافت.

"خاور" در آذرماه به بالاترین سطح تولید خود از ابتدای سال رسید و در روند چشمگیر صعودی تولید و فروش نیز قرار گرفت؛ "خاور" در این دوره ماهانه مقدار تولید محصولات خود را ۲ هزار و ۱۵ دستگاه در کارنامه مالی به ثبت رساند و در ۹ ماه گذشته نیز توانست بالغ‌بر ۱۲ هزار دستگاه محصول تولید کند، بیشترین مقدار تولید "خاور" مربوط به کامیون سنگین با یک هزار و ۴۹۲ دستگاه بود.

یکشنبه 25 دی 1401 اخبار