شرکت کارگزاری ملل پویا

احداث پردیس صنایع دانش بنیان

احداث پردیس صنایع دانش بنیان

علی امرایی، مدیر عامل شرکت فولاد سنگان در حاشیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگو با بورس نیوز از انعقاد دو تفاهم نامه همکاری با شرکت های پارک علم و فناوری خراسان رضوی خبر داد و گفت: تجهیزاتی که از شرکت های دانش بنیان در پی این قراردادها قرار است خریداری شود، تا قبل از این وارداتی بوده اند و امروزه با حمایت از شرکت های دانش بنیان ارزآوری خوبی صورت گرفته است.

علی امرایی، مدیر عامل شرکت فولاد سنگان در حاشیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در خصوص جزئیات انعقاد تنفاهم نامه همکاری خبر داد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان اقدام به استفاده از خدمات دو شرکت در زمینه دیسپاچینگ (Dispatching) انرژی و دستگاه های نمونه گیر کرده است که ما این ها را بخش کنسانتره استفاده میکنیم. بنابراین اقدام به انعقاد قرارداد با این دو شرکت کردیم و این تجهیزاتی که قرار است خریداری شود قبلا از خارج کشور وارد می‌شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان در خصوص تجیزات خریداری شده گفت: ما در کارخانه کنسانتره مدیریت بسیار خوبی بر مصرف آب داشتیم. به نحوی که باطله ما آب گیری میشد و تا 80 درصد آب مصرفی به چرخه ی تولید بازمیگشت. این سیستم دیسپاچینگ انرژی هم کمک میکند که ما این آب مصرفی را به صورت بهینه تری مدیریت و مصارفمان را کنترل کنیم.

امرائی ادامه داد: نمونه گیرهای صنعتی که قرار است از این دو شرکت خریداری بشود، به ما در بهبود کیفیت کنسانتره کمک میکند و بهبود کیفیت کنسانتره بالطبع در کل زنجیره فولاد تاثیر خواهد داشت. این نمونه گیرها مرتبا به ما این آنالیز را میدهند که عیار آهن و عیار گوگرد ما در کارخانه کنسانتره به چه صورت خواهد بود که ما بتوانیم این را به صورت بهینه تری مدیریت کنیم و بتوانیم کنسانتره با کیفیت تری به عنوان مواد اولیه در زنجیره صنعت فولاد وارد کنیم.

وی در خصوص مبالغ قرارداها اظهار کرد: یک قرارداد حدود 18 میلیارد تومان و دیگری حدود 10 میلیارد تومان منعقد شده است. شاید حجم ریالی این قراردادها آنقدر ارقام بزرگی نباشد ولی تاثیری که خدمات این شرکت های دانش بنیان در در زمینه ی مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی خواهد داشت، بسیار ارزشمند و سود آور خواهد بود و دیگر نکته ی مثبت همکاری با شرکت های دانش بنیان این است که کیفیت کنسانتره تولیدی ما افزایش می‌یابد. چون این شرکت ها خدمات نرم افزاری تری به ما ارائه میدهند.

وی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان بیان کرد: ما با همکاری پارک علم و فناوری استان خراسان که یکی از پارک های فعال در کشور است، داریم پردیسی در خصوص صنایع دانش بنیان در منطقه ی خواف احداث میکنیم تا شرکت های دانش بنیان آنجا مستقر بشوند و فعالیت های خود را انجام بدهند.

از دیگر اقدامات ما در این حوزه تاسیس صندوق پژوهش و نوآوری معدنی شرکت های دانش بنیان است که هم در زمینه زیرساختی و هم در زمینه ی مالی بتوانیم از این عزیزان حمایت کنیم تا این شرکت ها رشد پیدا کنند.

از دیگر دستاوردهای صنعتی شرکت های دانش بنیان برای ما این است که برای اولین بار درکشور تجهیزی به نام لاینر هندلر (liner handler) که تعویض کننده لاینر آسیاب های ما هستند به صورت هفت محوره در حال تولید است. گفتنی است که نمونه ی خارجی این دستگاه حدود 8 میلیون یورو و نمونه داخلی آن حدود 13 میلیارد تومان می‌باشد و این تفاوت فاحش بین قیمت نمونه داخلی و خارجی نشان دهنده ی آورده ارزی خوب برای کشور است.

شنبه 24 دی 1401 اخبار