شرکت کارگزاری ملل پویا

صادرات "فروژ" به ۲۷ کشور دنیا

صادرات "فروژ" به ۲۷ کشور دنیا

رضا عابدی مدیرعامل شرکت فروآلیاژ ایران در نشست خبری عرضه اولیه نماد معاملاتی "فروژ" اظهار کرد: محصول اصلی ما فروسلیسیم است که در سه سایز و نورم بازار تولید می‌شود و به تناسب بازار می‌توانیم دانه بندی را تغییر دهیم. بیشترین مصرف فروسیلیس در صنعت فولاد است. مشتریان شرکت فروژآلیاژ ایران شرکت‌های ذوب آهن، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان است. حتی برای تولید فولاد یا چدن فروسیلیس به فروسیلیس نیاز است.

وی افزود: نگاه ما در شرکت همواره نگاه صادراتی بوده و به ۲۷ کشور دنیا صادرات داشتیم. به عنوان مثال آسیای میانه، آسیای شرقی، اروپا و ... از مقاصد صادراتی بوده و عملکرد صادراتی نسبتا خوبی داریم. ضمن اینکه در ابتدای هر سال شاخص گذاری می‌کنیم و برای صادرات ارزش خاصی قائل هستیم.

عابدی درخصوص تولیدکنندگان فولاد در جهان بیان کرد: چین با فاصله خیلی زیاد اولین تولیدکننده فولاد در جهان است. هند، ژاپن، روسیه، ترکیه، آلمان، برزیل و ایران. ایران در رده دهم تولیدکنندگان فولاد است. این تولید نیازمند فروسیلیسم است. تولید جهانی فروسیلیسم در سال ۲۰۲۱، چین با ۶ میلیون تن مقام اول در دنیا و ۷۳ درصد از سهم بازار جهان را به خود اختصاص داده است. ایران نیز با ۱۸۵ هزار تن در سال گذشته مقام ششم را کسب کرده است. پیش بینی می‌شود که این ظرفیت افزایش بیابد و در سال‌های آتی پنجم و حتی چهارم شود.

مدیرعامل شرکت فروآلیاژ ایران ادامه داد: چین به عنوان اولین تولیدکننده و صادرکننده فولاد در بازار جهانی تعیین کننده است. صنایع فروژآلیاژ ما ۶۵ درصد سهم بازار را دارد. یک چهارم کل تولید به شرکت ما اختصاص دارد. مواد اولیه سنگ سیلیس، زغال سنگ، زغال چوب، سمیکک و کک است. در حال حاضر سمیکک و خمیر الکترود وارداتی است و باقی مواد اولیه در داخل کشور تهیه می‌شود. یکی از بزرگترین ویژگی‌های شرکت فروآلیاژ ایران، داشتن بزرگترین معدن سیلیس کشور است. البته به موازات آن از معادن دیگر نیز خرید انجام می‌شود. همچنین، شرکت تولید و فرآوری زغال در شمال کشور، ۴۰ درصد سهم آن متعلق به شرکت فروآلیاژ ایران است.

وی خاطرنشان کرد: روند فروش کاملا صعودی بوده و در ۶ ماهه ابتدای سال بیش از هزار میلیارد تومان عملکرد فروش را ثبت کردیم و پیش بینی می‌شود که در حوزه فروش به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

چهارشنبه 21 دی 1401 محصولات فلزی