شرکت کارگزاری ملل پویا

" کیمیا " در روندی خلاف روند شرکت

" کیمیا " در روندی خلاف روند شرکت

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های حاصل‌شده در این دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و در ۸ ماهه گذشته نیز درآمد عملیاتی شناسایی‌شده خود از فروش محصولات را برابر با مبلغ ۵۰۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران در آبان ماه درآمدی که از خود بر جای گذاشت ۳۲ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین درآمدی که در ۷ ماه گذشته به ثبت رساند ۱۹ درصد کاهش داشت، درآمدزایی به ثبت رسیده توسط "کیمیا" در مقایسه با مهرماه ۴۸ درصد کاهش درآمد حاصل کرده است.

"کیمیا" در آبان ماه سال جاری به کمترین میزان درآمدی خود، در ۳ ماه گذشته دست‌یافت، از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) تا پایان آبان ماه، میزان درآمد تجمیعی که از ارائه فروش محصولات خود به دست آورد را برابر با ۵۰۸ میلیارد تومان اعلام کرد. همان‌گونه که در نمودار ذیل ملاحظه می‌کنید "کیمیا" در ۲ ماهه گذشته روند نزولی به خود گرفته است.

همان‌گونه که در نمودار ذیل ملاحظه می‌کنید شرکت معدنی و صنعتی کیمیای زنجان گستران در ۶ ماه دوم سال مالی گذشته روند مثبت و رو به رشدی را از خود برجای گذاشت و تا پایان سال مالی روند صعودی خود را ادامه داد، "کیمیا" در ۶ ماه دوم سال مالی جاری (مهرماه) شروع پرقدرت‌تری را نسبت به سال گذشته داشت و از این شرکت انتظار می‌رفت تا همانند سال گذشته عمل کند اما؛ آبان ماه ایستگاه توقف این سیر صعودی برای "کیمیا" بود و نتوانست عملکردی صعودی و مستمر را در ۶ ماه دوم از خود بر جای بگذارد.

"کیمیا" طبق روند درآمدزایی سال گذشته خود که از ابتدای سال روند صعودی را آغاز کرده بود و در شهریور ماه رشد شارپی داشته و پس از آن با کاهش درآمد زیادی مجدد به روند صعودی خود ادامه داده است؛ این در حالی است که روند درآمدزایی این شرکت پس از شهریور ماه سال جاری روند نزولی به خود گرفته است.

شرکت معدنی و صنعتی کیمیای زنجان گستران از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه ۱۴۰۱ درمجموع ۶۰ هزار و ۳۹۰ تن از محصولات خود را به فروش رساند. این شرکت نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته با کاهش ۱۹ درصدی مقدار فروش تجمیعی مواجه شده است.

در آبان ماه ۲ هزار و ۹۳۶ تن از محصولات شرکت کیمیای زنجان گستران مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با ماه گذشته با کاهش ۲۶ درصدی روبه‌رو شده است. مقدار فروش "کیمیا" پس از روند صعودی که تا پایان شهریورماه داشت، در آبان ماه برای دومین ماه متوالی با کاهش فروش همراه شد.

مقدار فروش صادراتی "کیمیا" در آبان ماه در مقایسه با مهرماه ۴۸ درصد کاهش پیدا کرد و بر اثر این ریزش میزان درآمد صادراتی این شرکت نیز با کاهش ۵۱ درصدی روبه‌رو شد.

شرکت معدنی و صنعتی کیمیای زنجان گستران در آبان ماه تنها موفق به فروش محصول «کنسانتره روی اکسیده» در بازار داخل به تعداد یک هزار و ۶۳۶ تن و با نرخ ۶ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان شد و در بازار خارج از کشور تنها توانست محصول «کنسانتره روی سولفوره» را به تعداد یک هزار و ۳۰۰ تن و با نرخ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش برساند.

دوشنبه 28 آذر 1401 بررسی اجمالی