شرکت کارگزاری ملل پویا

میز تخصصی صنعت فلزات اساسی

میز تخصصی صنعت فلزات اساسی

رئیس سازمان بورس در نشست تخصصی میز صنعت فلزات اساسی عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ موارد متعددی که فعالان این حوزه گفتند را منعکس کردیم و مجلس باید مصوبات خوبی را در این حوزه داشته باشد تا منجر به افزایش تولید و سودآوری صنایع شود. همچنین تغییراتی در سیاست‌های بانک مرکزی، ایجادشده است و قضاوت در مورد تأثیر و کارکرد آن نیازمند صرف زمان است اما در طول مذاکراتی که انجام شد، از جانب سازمان بورس به بانک مرکزی اعلام‌شده است، که باید منافع سهامداران را در نظر داشته باشند.

در طول نشست سید محمدرضا میری لواسانی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران با اشاره به دستورالعمل حاکمیت شرکتی تشریح کرد: پیشنهاد می‌شود ( تمام چالش‌ها بیشتر ناشی از ریسک‌های عملیاتی و مالی است) دستورالعملی با قطعیت منتشر شود که این دست ریسک‌ها را تفکیک کند. بهتر است در مقوله حاکمیت شرکتی دستورالعمل‌ها مقداری با جزئیات بیشتری در گزارش‌های مدون در کدال ارائه شوند تا سهامداران با ریسک‎‌های عملیاتی، بازار، انرژِی و ... را به‌خوبی بشناسد. البته در اصلاحات دستورالعمل کمیته‌ای ریسک معرفی‌شده است با حضور چنین کمیته چه گزارش‌هایی باید منتظر شود. این موضوع در شرکت‌های بانکی و بیمه با جزئیات بیشتری منتشر می‌شود ولی در صنایع، معادن و فلزات این ایهام وجود دارد.

عشقی در واکنش به این پیشنهاد بیان کرد: پیشنهاد خوبی مطرح‌شده است، البته مدیریت ریسک در بحث دستورالعمل حاکمیت شرکتی لازم‌الاجرا شده و متولیان در بحث قالب کمیته ریسک باید اقدامی انجام دهند، گزارش‌ها نیز دوره باید بررسی شود تا در اجرا نتایج شفافی را شاهد باشیم. همچنین در این خصوص چند بندی که قابلیت اجرایی نداشت، اصلاح شد و با جدیت پیگیر اجرای آن هستیم. از طرفی شرکت‌ها باید تمهیداتی که لازم است را انجام دهند. بهانه اظهار بی‌اطلاعی و عدم آموزش از سوی شرکت‌ها پذیرفته نیست و باید در اجرای آن جدیت داشته باشند.

شنبه 10 دی 1401 محصولات فلزی