شرکت کارگزاری ملل پویا

۵۰ درصد درآمدزایی "آریا" در اختیار بازار خارجی

۵۰ درصد درآمدزایی "آریا" در اختیار بازار خارجی

شرکت پلیمر اریا ساسول در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در پایان مهرماه سال جاری به ثبت رساند، میزان درآمد ماهانه خود را در این دوره یک هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند و همچنین آریا در ۷ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی به درآمد تجمیعی برابر با ۱۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان دست پیدا کرد.

پلیمر آریا ساسول میزان درآمدی که از فروش محصولات خود در مهرماه به دست آورد مربوط به فروش آن‌ها در بازار‌های داخلی و صادراتی بود.

بیشترین سهم از درآمدزایی ماهانه مربوط به بازار خارج از کشور با یک هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان بود و مابقی درآمد ماهانه مربوط به فروش محصولات در بازار داخل کشور با ۶۶۸ میلیارد تومان اعلام شد.

شرکت پلیمر آریا ساسول در هفتمین ماه از سال جاری میزان درآمدی که از خود بر جای گذاشت نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش ۱۹ درصدی را به دنبال داشت، درآمد تجمیعی به ثبت رسیده توسط آریا در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته افزایش ۲۰ درصدی را مشاهده کرد.

لازم به ذکر است طبق افشای صورت گرفته در سامانه کدال توسط شرکت پتروشیمی پارس (سهامی عام) واحد‌های اتیل بنزن و استایرن منومر آن شرکت از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ به مدت ۶۵ روز به علت تعمیرات اساسی توقف داشته و ازاین‌رو کاهش فروش اتیلن شرکت پلیمر آریا ساسول ناشی از عدم دریافت اتیلن توسط شرکت پتروشیمی پارس است. کاهش تولید انواع پلی‌اتیلن نسبت به دوره گذشته ناشی از تفاوت یک‌روزه تعداد روز‌های شهریور و مهر است.

بیشترین میزان درآمدی که پلیمر آریا ساسول از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند مربوط به اردیبهشت ماه بود که در آن به درآمدزایی ۲ هزار و ۸۸۸ مییارد تومان دست یافت.

عمده‌ترین درآمدی که "آریا" از فروش محصولات در بازار صادراتی شناسایی کرد مربوط به «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» با ۵۸۶ میلیارد تومان بود که نرخ فروش این محصول ۲۳ میلیون و ۶۴۷ هزارتومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت، پس از «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» که عنوان بیشترین درآمدزاترین محصول "آریا" را به نام خود زد، «پلی‌اتیلن سبک» با ۵۵۹ میلیارد تومان بیشترین درآمدزایی را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین درآمد به ثبت رسیده "آریا" در بازار داخل کشور متعلق به محصول «پلی‌اتیلن سبک» با ۲۶۲ میلیارد تومان بود که نرخ فروش آن نزدیک به ۲۳ میلیون و ۷۶۹ تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

شرکت پلیمر آریا در نیمه نخست سال جاری ۷۶ هزار و ۴۷۶ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی فروخت، مقدار فروش تجمیعی این شرکت نیز تا پایان مهرماه برابر با ۶۶۱ هزار و ۸۱۶ تن به ثبت رسید، همچنین مقدار فروش تجمیعی "آریا" تا پایان مهرماه سال جاری ۶ درصد افزایش را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به همراه داشت.

محصول «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» در بازار صادراتی عنوان پرفروش‌ترین محصول را در این دوره ماهانه با مقدار تقریبی ۲۵ هزار تن در اختیار داشت و در بازار داخل کشور نیز محصول نام‌برده با ۱۱ هزار تن بیشترین مقدار فروش را به نام خود زد.