شرکت کارگزاری ملل پویا

کاهش فروش ۲۰ درصدی کلینکر‌های "سدور"

کاهش فروش ۲۰ درصدی کلینکر‌های "سدور"

شرکت سیمان دورود در گزارش فعالیت ماهانه مهرماه (منتهی به مهرماه ۱۴۰۱) میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات «سیمان و کلینکر» به دست آورد مبلغی بالغ‌بر ۵۲ میلیارد تومان بود و همچنین سیمان دورود در پایان سال مالی خود به درآمد‌های تجمیعی ۳۲۵ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

سیمان دورود در پایان مهرماه میزان درآمد ماهانه‌ای که از فروش محصولات خود کسب کرد متعلق به فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود، عمده‌ترین درآمد "سدور" مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود که ۶۰ درصد از درآمد ماهانه را به این بازار مربوط بود و بازار خارج از کشور نیز مابقی درآمد ماهانه را که مبلغ ۳۱ میلیارد تومان بود را به خود اختصاص داده بود.

درآمدی که سیمان دورود در مهرماه کسب کرد نسبت به میانگین درآمد ماهانه در ۶ ماه گذشته ۱۵ درصد بالاتر بود، این شرکت سیمانی در این دوره ماهانه ۲۱ میلیارد تومان از فروش محصولات در بازار داخلی درآمد کسب کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش را در پی داشت.

درآمد ماهانه‌ای که سیمان دورود در مهرماه سال جاری از فروش محصولات خود به دست آورد در مقایسه با ماه گذشته با کاهش ۳۰ درصدی همراه بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی از ابتدای سال مالی تاکنون رشد ۶۳ درصدی را نسبت به سال مالی گذشته تجربه کرد.

"سدور" درآمدی که در مهرماه از فروش محصولات در بازار داخل کشور شناسایی کرد برابر با ۲۱ میلیارد تومان بود که نسبت به شهریورماه نزدیک به ۴ میلیارد تومان کاهش یافت.

سیمان دورود در مهرماه از فروش محصولاتی همچون «سیمان و کلینکر» درآمدزایی داشت، در این بین بیشترین درآمدی که "سدور" از فروش محصولات در مهرماه به ثبت رساند مربوط به محصول «کلینکر تیپ ۵» بود که از فروش این محصول ۲۹ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

«کلینکر» تولیدی توسط سیمان دورود تنها در بازار صادراتی کشور به فروش رسید و در بازار داخل کشور مورد معامله قرار نگرفت، نرخ فروش این محصول طی این دوره ماهانه بالغ‌بر ۹۳۴ هزار تومان در ازای هر تن به فروش رسید.

«سیمان تیپ ۲ کیسه» محصول درآمدزای دیگر سیمان دورود است که در مهرماه به این عنوان دست پیدا کرد، در این دوره ماهانه "سدور" توانست از فروش این محصول ۱۱ میلیارد تومان درآمدزایی را به دست آورد.

"سدور" توانست ۶۸ هزار تن از محصولات تولیدی خود را در مهرماه به فروش برساند، این مقدار فروش همان‌طور که گفته شد حاصل از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی بود، مجموع مقدار فروش تجمیعی "سدور" برابر با ۴۸۶ هزارتن بود.

مقدار فروش این شرکت سیمانی در مهرماه نسبت به ماه گذشته ۲۷ درصد (معادل ۲۵ هزارتن) کاهش پیدا کرد، مقدار فروش صادراتی "سدور" در مهرماه ۳۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام شد که در مقایسه با ماه گذشته ۲۰ هزارتن اُفت پیدا کرد.

شنبه 7 آبان 1401 بررسی اجمالی