شرکت کارگزاری ملل پویا

ریزش میانگین درآمد قطعه ساز اراکی

ریزش میانگین درآمد قطعه ساز اراکی

شرکت ماشین‌سازی اراک در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی خود طی دوره یک‌ماهه را مبلغی نزدیک به ۶۹ میلیارد تومان به ثبت رساند و میزان درآمد تجمیعی که این شرکت معدنی طی ۱۲ ماه سپری‌شده از سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ از خود بر جای گذاشت نزدیک به یک هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان بود.

درآمد ماهانه‌ای که "فاراک" در دوازدهمین ماه از سال جاری شناسایی کرد مربوط به قرارداد‌های منعقدشده از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ بود، لازم به ذکر است که درآمدی که این شرکت در شهریورماه شناسایی کرد نسبت به میانگین ماهانه ۵۱ درصد کاهش داشت.

میزان سرمایه ثبت‌شده "فاراک" تا پایان شهریورماه برابر با ۲۰۶ میلیارد تومان اعلام شد، درآمد ماهانه حاصل‌شده از فروش محصولات نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش را به دنبال داشت و همچنین درآمد عملیاتی که این شرکت در کارنامه مالی خود به ثبت رساند در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۱ درصد ریزش را به همراه داشت.

ماشین‌سازی اراک در شهریورماه سال جاری از قرارداد‌های دیگ بخار که در خردادماه ۱۳۹۷ آن را منعقد کرد به درآمدزایی ۳۷ میلیارد تومانی دست یافت، این میزان درآمد ماهانه دربرگیرنده‌ی ۵۴ درصد از درآمد ماهانه در پایان سال مالی بود، همچنین گفتنی است که درآمد تجمیعی این شرکت در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

پس از درآمدزایی "فاراک" از این قرارداد منعقدشده جهت دیگ بخار، قراردادی که جهت تولیدات آهنگری و ریخته‌گری در پایان شهریروماه ۱۳۹۷ منعقد کرد درآمدزایی نزدیک به ۲۵ میلیارد تومانی را به همراه داشت.

لازم بذکر است که بخش عمده‌ای از درآمد این شرکت مربوط به پروژه‌هایی است که به روش درصد پیشرفت کار محاسبه می‌گردد و در بازه زمانی مورد گزارش امکان محاسبه دقیق آن‌ها نیست لذا اطلاعات درآمد مربوط به این پروژه‌ها به محض آماده شدن متعاقباً ارسال خواهد شد.

درآمدی که این شرکت در سامانه کدال به اطلاع رساند تماماً در بازار داخل کشور به ثبت رسید و همچنین میزان پوشش درآمدی ماشین سازی اراکه تاکنون برابر با ۱۸۱ درصد از درآمد ۱۲ ماه سال جاری بوده است.

دوشنبه 25 مهر 1401 بررسی اجمالی