شرکت کارگزاری ملل پویا

ریزش ۳۰ درصدی درآمد ماهانه "کشرق"

ریزش ۳۰ درصدی درآمد ماهانه "کشرق"

شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمد‌ ماهانه‌ای که در دوره یک‌ماهه از فروش محصولات تولیدی خود به ثبت رساند برابر با مبلغ ۱۳ میلیارد تومان بود، میزان درآمد تجمیعی "کشرق" طی ۶ ماه نخست سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۱ میلیارد تومان بود.

درآمد ماهانه‌ای که "کشرق" در ششمین ماه از سال جاری از خود بر جای گذاشت مربوط به بازار داخل کشور بود و در بازار صادراتی حضور نداشت، محصولاتی که این شرکت معدنی از فروش آن‌ها در این دوره ماهانه درآمدزایی کرد شامل «زغال‌سنگ کک شو کیفی، زغال‌سنگ کک شو کیفی درجه‌یک» بود.

میانگین درآمدی که "کشرق" از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه حاصل کرد برابر با مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان بود، درآمدی که در شهریورماه از خود بر جای گذاشت نسبت به این میانگین ۵ ماهه ۱۴ درصد پایین‌تر بود.

میزان سرمایه ثبت‌شده "کشرق" تا پایان شهریورماه برابر با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شد، درآمد ماهانه حاصل‌شده از فروش محصولات نسبت به ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش را به دنبال داشت و این کاهش درآمد نزدیک به ۶ میلیارد تومان بود.

صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در شهریورماه از فروش محصول «زغال سنگ کک شو کیفی درجه یک» درآمدزایی ۸ میلیارد تومانی داشت که عمده‌ترین درآمد حاصل از فروش به نام خود زد و همچنین دربرگیرنده‌ی ۶۱ درصد از فروش ماهانه این شرکت معدنی بود، نرخ فروش این محصول در پایان شهریورماه برابر با ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان اعلام شد که در مقایسه با ماه گذشته ۱۲ درصد کاهش یافت.

صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در شهریورماه ۱۱ هزارتن از محصولات خود را به فروش رساند که در مقایسه با ماه گذشته ۴۲ درصد کاهش فروش ماهانه داشت و مقدار فروش تجمیعی این شرکت طی ۶ ماه گذشته ۷۶ هزارتن اعلام شد.

هما‌ن‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید مقدار فروش این شرکت پس از طی کردن روند صعودی که در فصل بهار از خود بر جای گذاشت، در تابستان روند نوسانی را به همراه داشت و در پایان شهریورماه کمترین مقدار فروش فصلی را به ثبت رساند.

عمده‌ترین مقدار فروش "کشرق" متعلق به فروش محصول «زغال‌سنگ کک شو کیفی» با ۴ هزار و ۱۳۹ تن بود و از فروش این محصول نزدیک به ۵ میلیارد تومان درآمدزایی داشت.

شنبه 23 مهر 1401 بررسی اجمالی