شرکت کارگزاری ملل پویا

توقف روند کاهش درآمد پلیمر آریا ساسول

توقف روند کاهش درآمد پلیمر آریا ساسول

شرکت پلیمر آریا ساسول در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد عملیاتی ۲ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان دست یافت و همچنین شرکت پلیمر آریا ساسول در پایان نیمه نخست سال جاری توانست میزان درآمد تجمیعی خود را به مبلغ ۱۴ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان برساند.

اریا میزان درآمد ماهانه‌ای که در پایان تابستان به ثبت رساند از فروش محصولات در بازار داخلی و خارجی بود که بیشترین سهم را از این درآمدزایی، بازار خارج از کشور با یک هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان در اختیار داشت، میزان درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات در این بازار دربرگیرنده‌ی ۷۵ درصد از درآمد ماهانه بود.

پلیمر آریا ساسول در شهریورماه ۱۴۰۱ میزان درآمد عملیاتی که در کارنامه خود به ثبت رساند افزایش ۷ درصدی را در مقایسه با مردادماه مشاهده کرد، درآمد‌های تجمیعی این شرکت ۲۹ درصد افزایش را در پی داشت، به‌گونه‌ای که در پایان شهریورماه سال گذشته این شرکت به درآمد تجمیعی ۱۱ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومانی رسیده بود و در سال مالی جاری نیز این مبلغ به ۱۴ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان رسید.

پلیمر آریا ساسول در سال مالی که در حال پشت سر گذاشتن آن است، بیشترین میزان درآمد را در اردیبهشت‌ماه کسب کرد، همچنین این شرکت توانست فصل تابستان را با قطع کردن روند نزولی درآمدزایی خود به پایان برساند.

عمده‌ترین درآمدی که "آریا" از فروش محصولات در بازار صادراتی شناسایی کرد مربوط به «پلی‌اتیلن سبک» با ۷۵۵ میلیارد تومان بود که نرخ فروش این محصول ۲۶ میلیون تومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت، پس از «پلی‌اتیلن سبک» که عنوان بیشترین درآمدزاترین محصول "آریا" را از آن خود کرد، «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» با ۶۵۵ میلیارد تومان بیشترین درآمدزایی را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین درآمد به ثبت رسیده "آریا" در بازار داخل کشور متعلق به محصول «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» با ۲۱۴ میلیارد تومان بود که نرخ فروش آن نزدیک به ۲۳ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

شرکت پلیمر آریا در نیمه نخست سال جاری ۹۷ هزار و ۷۸۳ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی فروخت، مقدار فروش تجمیعی این شرکت نیز تا پایان شهریورماه برابر با ۵۸۵ هزار و ۳۴۰ تن به ثبت رسید، همچنین مقدار فروش ماهانه این شرکت در شهریورماه ۳ درصد افزایش را نسبت به مردادماه به دنبال داشت.

محصول «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» در بازار صادراتی عنوان پرفروش‌ترین محصول را در این دوره ماهانه با مقدار تقریبی ۲۹ هزار تن در اختیار داشت و در بازار داخل کشور نیز همین محصول نام‌برده با ۹ هزار و ۲۸۴ تن بیشترین مقدار فروش را به نام خود زد، نرخ فروش اتیلن در شهریورماه با رشد ۲۴ درصدی همراه بود اما؛ نرخ فروش پلی‌اتیلن سبک و سنگین در این ماه ۵ درصد کاهش یافت.

چهارشنبه 20 مهر 1401 بررسی اجمالی