شرکت کارگزاری ملل پویا

تاخت و تاز درآمد‌های "خودرو" در جاده مخصوص

تاخت و تاز درآمد‌های "خودرو" در جاده مخصوص

شرکت ایران‌خودرو در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات تولیدی خود شناسایی کرد مبلغی ۱۷ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان بود، از ابتدای سال مالی تا نیمه نخست سال جاری نیز درآمد تجمیعی این خودروساز نزدیک به ۷۹ میلیارد تومان در سامانه کدال به اطلاع سهامداران "خودرو" رسید.

این خودروساز آبی‌پوش در شهریورماه از فروش محصولات در بازار داخل و خارج از کشور توانست کسب درآمد کند و در این بین عمده‌ترین میزان فروش به بازار داخل کشور با ۱۷ و ۷۳۲ میلیارد تومان تعلق داشت که در برگیرنده‌ی ۹۹ درصد از درآمد ماهانه این شرکت بود.

میزان سرمایه ثبت‌شده ایران خودرو مبلغی برابر با ۳۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان به ثبت رسید و همچنین کفتنی است که میزان درآمدزایی که ایران خودرو در بازار صادراتی داشت برابر با ۵۵ میلیارد تومان بود.

این خودروساز جاده مخصوصی در ششمین ماه از سال جاری و در پایان نیمه نخست سال مالی میزان درآمدی که از خود باقی گذاشت در مقایسه با مردادماه رشد قابل توجهی را به همراه داشت و این افزایش برابر با ۸۹ درصد معادل ۸ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان رشد درآمدزایی بود.

بر اساس این گزارش ماهانه، ایران خودرو میزان درآمدی که به ثبت رساند نسبت به شهریورماه سال گذشته رشد چشمگیری را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و رشد ۳۱۰ درصدی را مشاهده کرد، درآمد ماهانه این شرکت خودروساز در سال جاری پس نوسانات توانست به ساحل ارامش برسد و در ۳ ماه اخیر بالاترین درآمدزایی را داشته باشد.

میزان درآمد تجمیعی این خودروساز آبی‌پوش تا پایان شهریورماه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۹۸ درصد افزایش را به همراه داشت به گونه‌ای که از درآمد تجمیعی ۲۶ میلیارد تومانی توانست به ۷۰ میلیارد تومان درآمدزایی طی ۶ ماه نخست سال جاری دست پیدا کند.

ایران‌خودرو تا پایان ۶ ماه نخست در سال جاری توانست به درآمد صادراتی ۱۱۲ میلیارد تومانی دست پیدا کند، این میزان در صورتی به دست آمده که در سال گذشته این شرکت خودروساز درآمدی از بازار خارج از کشور شناسایی نکرده بود و در سال مال منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ از فروش قطعات SKD و فروش CBU درآمدزایی کرد.

ایران‌خودرو در شهریورماه بیشترین درآمدزایی از فروش محصولات را همان‌طور که گفته شد از بازار داخل کشور داشت و درآمدزاترین محصول نیز در این بازار متعلق به گروه «پژو» با ۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بود، این گروه از ابتدای سال مالی تاکنون به درآمدزایی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومانی رسیده است.

نرخ فروش گروه «پژو» در شهریورماه ماه ۱۶۷ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۳ درصد افزایش نرخ را به دنبال داشت، همچنین بیشترین نرخ فروش در شهریورماه در اختیار محصول «هایما» بود که در ازای فروش هر دستگاه ۶۹۲ میلیون تومان درآمدزایی داشت.

یکشنبه 17 مهر 1401 بررسی اجمالی