شرکت کارگزاری ملل پویا

بازار سهام در اوج ارزندگی قرار دارد

بازار سهام در اوج ارزندگی قرار دارد

پس از هفته‌ها جدال سهم‌ها در نوسان منفی با اقدامی از جانب سازمان بورس و اوراق بهادار، نقشه معاملات سهام امروز سبزپوش شد که این خود گمانه‌زنی درباره پایان اصلاح را بیشتر کرده، اما دراین‌بین برخی معتقدند که هنوز روند صعودی بازار سهام شروع نشده است.

در همین خصوص حمیدرضا طریقی، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: روند صعودی بازار سهام هنوز شروع نشده و همچنین کاهش قیمت در کامودیتی‌ها و نفت با تأثیرگذاری بالا خود از موانع صعود بازار سرمایه شده بودند،بیشتر موضوعات این‌چنین باعث ریزش بورس شده، باید گفت هیچ بازاری به‌اندازه بازار سهام ارزنده نیست، اما سرمایه‌گذاران اقبالی نسبت به آن نشان نمی‌دهند دراین‌بین وارد نشدن منابع جدید نیز مانع رشد بورس شده است. سفر رئیس‌جمهور به آمریکا هم از دیگر عوامل تردید بود و در این شرایط افراد به سمت سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک‌تر تغییر مسیر می‌دهند.

طریقی ادامه داد: بعد از چندین سال در فصل تابستان شاهد بازده منفی در بازار سهام بودیم، چراکه به‌طورمعمول تابستان‌ها به دلیل برگزاری مجامع در بدترین شرایط نیز سرمایه‌گذاران زیان زیادی را تجربه نکرده‌اند، ولی امسال در حدود ۱۲ درصد زیان برای آن‌ها شناسایی‌شده است. در بازار سهام صنایع خوبی وجود دارد، ولی در شرایط فعلی دنبال کرد‌ن سهم‌های کوچک‌تر و بنیادی قوی بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری است، اما دراین‌بین گروه پخش گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

این فعال بازار سهام با اشاره به برجام سخنان خود را اینگونه پایان داد: برجام بر کلیت بازار سهام بسیار تأثیرگذار است و بهترین اتفاق برای بازار سهام توافق هسته‌ای است، برخی معتقدند که پس از توافق برجامی ریزش دلاری را شاهد هستیم، اما مقطعی و نهایت تا ۱۰ درصد است و در ۵ الی ۶ ماه جبران می‌شود. اگر توافق هسته‌ای صورت گیرد، ریسک برجامی از سر بازار سهام رفع شده و فرصت برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

چهارشنبه 6 مهر 1401 اخبار