شرکت کارگزاری ملل پویا

زیرساخت حضور شرکت‌های بورسی و فرابورسی

زیرساخت حضور شرکت‌های بورسی و فرابورسی

داوود منظور، رییس سازمان امور مالیاتی کشور اظهارکرد: زمینه ثبت‌نام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سامانه مؤدیان آغاز شده و این شرکت‌ها باید از آبان صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادر و ارسال کنند.

وی افزود: با توجه به مصوبه قانون پایانه‌های فروشگاهی اولین گروه شرکت‌های پذیرفته شده بورسی و فرابورسی هستند که زیرساخت‌های لازم برای حضور آنان در سامانه مؤدیان صورت گرفته است.

وی افزود: تمهیداتی انجام و نحوه اجرای کار را برای این شرکت‌ها در نظر گرفته ایم که باید از آبان ماه اجرایی کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: با ۶۰۰ تن از مدیران و مسئولان شرکت‌های پذیرفته شده بورسی و فرابورسی نشست هم اندیشی و هماهنگی برگزار کردیم و فرایند‌های اجرایی، آیین نامه ها، دستورالعمل‌ها و سازوکار‌ها را برای اتصال به سامانه مؤدیان تبیین کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های مهم ما در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مباحث فرهنگسازی است گفت: فراخوان‌های خود را در این باره ادامه خواهیم داد.

منظور بیان داشت: در مرحله بعدی، مصادف با دی ماه امسال شرکت‌های دولتی برای اتصال به سامانه مؤدیان فراخوان خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: روند اتصال شرکت‌ها و مؤدیان به سامانه مؤدیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت از این رو همه مشمولان این قانون به تدریج به سامانه متصل خواهند شد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به الزام‌های قانونی در اتصال شرکت‌ها به سامانه مؤدیان گفت: ضمانت‌های محکم و بازدارنده‌ای در نظر گرفته است بر اساس ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی کسانی که مکلف می‌شوند تا صورت حساب‌های مالی را ارائه کنند در غیر این صورت به میزان ۱۰ درصد به مبلغ فروش که شناسایی می‌شود مشمول جریمه خواهند شد.

وی توصیه کرد: فعالان اقتصادی به طور کامل به سامانه قانون پایانه‌های فروشگاهی و مؤدیان متصل شده و صورت‌های مالی را ارائه کنند.

منظور تاکید کرد: در سامانه مودیان برای همه فعالان کارپوشه‌های اختصاصی تعریف کرده ایم که همه مؤدیان می‌توانند با ورود به سامانه کارپوشه خود را مشاهده کنند و نسبت به اجرای قانون عمل کنند.

یکشنبه 27 شهریور 1401 اخبار