شرکت کارگزاری ملل پویا

روند نزولی "سبزوا" همانند سال گذشته

روند نزولی "سبزوا" همانند سال گذشته

شرکت سیمان لار سبزوار در گزارش فعالیت ماهانه خود در پنجمین ماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات شناسایی کرد برابر با ۱۹ میلیارد تومان بود، مجموع درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه بالغ‌بر ۲۰۸ میلیارد تومان به سهامداران اعلام شد.

میزان درآمدی که در مردادماه توسط "سبزوا" در گزارش ماهانه منتشر شد حاکی از آن بود که تنها از فروش محصولات در بازار داخل کشور درآمدزایی صورت گفته و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز ۳۲۴ میلیون تومان از فروش خارجی درآمد کسب کرده است.

همان‌طور که گفته شد "سبزوا" از محصولاتی که در بازار داخل کشور مورد عرضه قرار داد توانست به درآمد ۱۹ میلیارد تومانی دست برسد، این درآمد شناسایی‌شده طی این دوره نسبت به ماه گذشته سقوط ۱۸ درصدی را تجربه کرده و این موضوع کاهش درآمد تنها به درآمد منتهی نمی‌شود بلکه این شرکت سیمانی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز اُفت ۲۲ درصدی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند.

شرکت سیمان لار سبزوار تنهای محصولی که از ابتدای دوره به فروش رسانده مربوط به سیمان بوده اما؛ محصول کلینکر نیز تولید می‌کند، در مردادماه محصول سیمان این شرکت ۴۶۷ هزار تومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت و این نرخ در مقایسه با ماه گذشته ۸ درصد کاهش پیداکرده است.

"سبزوا" در پنجمین ماه از سال جاری مقدار فروش ماهانه خود را برابر با ۴۱ هزارتن به ثبت رساند و این مقدار فروش ماهانه در مردادماه نسبت به تیرماه ۱۲ درصد کاهش را به دنبال داشت و این اتفاق برای دومین ماه متوالی برای این شرکت سیمان رخ‌داده است.

شرکت سیمان لار سبزوار از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه توانسته به مقدار فروش ۴۸۳ هزار تنی دست پیدا کرد و لازم به ذکر است که این مقدار فروش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش را تجربه کرد و شاهد ۳۰۱ هزارتن ریزش مقدار فروش بود.

"سبزوا" در صورت مالی حسابرسی شده خود که منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۰ بود، اعلام کرد که املاک تحصیل شده که اکثراً به شکل سرقفلی و مبایعه‌نامه در مجتمع‌های بزرگ در شهر مشهد هست را علاوه بر انتقال عمده املاک مذکور به شرکت فرعی خود یعنی سنجش سهام در سال مالی گذشته و سال جاری جهت اصلاح ساختار مالی شرکت سیمان و اهداف سرمایه‌گذاری تعریف‌شده است.

این شرکت سیمانی طی آگهی فروش املاک که در روزنامه‌های کثیرالانتشار به ثبت رساند که قصد دارد در تاریخ ۲۴ شهریورماه سال جاری تعدادی از املاک و اراضی مسکونی، تجاری و اداری خود را از طریق کارشناس رسمی دادگستری به برساند، حال سؤالی که پیش می‌آید که آیا می‌شود زمینی که به شرکت فرعی خود (سنجش سهام) فروخته و سرقفلی آن را تحویل داده پس بگیرد؟

سه شنبه 22 شهریور 1401 بررسی اجمالی