شرکت کارگزاری ملل پویا

تعیین تکلیف بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان کالا

تعیین تکلیف بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان کالا

سید عبدالمجید اجتهادی، مدیر عامل سازمان اموال تملیکی اظهارکرد: رئیس جمهور سه مأموریت را به سازمان اموال تملیکی واگذار کرد که یکی از آنها، اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی و آسیب شناسی آن در مدت سه ماه بود تا ساختار جدید ایجاد شود.

وی افزود: اصلاح قانون و ساماندهی انبار‌ها و تعیین تکلیف کالاها، دیگر مأموریت رئیس جمهور بود که برای اجرای آن‌ها تلاش شده و امروز که اینجا هستیم با حضور وزیر اقتصاد این اتفاق مبارک در همین راستا صورت گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: برای تعیین و تکلیف کالا‌ها در کوتاه‌مدت، در دولت سیزدهم بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان کالا در سازمان اموال تملیکی تعیین و تکلیف شد.

اجتهادی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته کالا‌هایی مشاهده و گزارش شد که بعضاً مربوط به ۲۰ سال قبل بوده و تعیین تکلیف نشده بودند و اکنون قطعاً و یقیناً می‌گوئیم کالا‌های رسوبی بیش از ۸۰ درصد تعیین تکلیف شده‌اند.

وی تصریح کرد: وضعیت فروش در پنج ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹۸ درصد افزایش داشت و رشد قابل توجهی از فروش در انبار‌های اموال تملیکی را داشتیم.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: این مجموعه بزرگ امروز افتتاح شد و برای آن، حدود ۱۴ هزار متر مربع خریداری و تجهیز شده است، اگر همکاری و تعامل سازنده‌ای بین قوه مجریه و قضائیه اتفاق نمی‌افتاد تعیین تکلیف به نتیجه نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه اکنون کالای رسوبی در انبار‌ها نداریم، افزود: عمده کالا‌ها مربوط به نیمه دوم سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است و تعداد کالا‌های مربوط به سال‌های گذشته برای رسیدگی، خیلی کم است.

شنبه 19 شهریور 1401 اخبار