شرکت کارگزاری ملل پویا

سود ۴۲۲ میلیارد تومانی "تاصیکو"

سود ۴۲۲ میلیارد تومانی "تاصیکو"

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌هایی که در بازار سرمایه و خارج از بازار سرمایه فعالیت می‌کنند را برابر با ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان شناسایی کرد، عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۵ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان مربوط به شرکت‌های بورسی بود و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز متعلق به شرکت‌های خارج از بازار سرمایه بود که در آن شرکت‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

"تاصیکو" طی این دوره ماهانه با افزایش ۲۲ درصدی مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال مالی گذشته همراه بود، همان‌طور که گفته شد عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در مردادماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان در بخش شرکت‌های بورسی بود.

پس از بخش استخراج کانه‌های فلزی که عنوان بیشترین سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داد، بخش «فلزات اساسی» با یک هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان جایگاه بعدی را در اختیار داشت و در بخش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی نیز بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها برابر با ۴۲۱ میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در مردادماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۲۳ هزار میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی بالغ‌بر ۶ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «هلدینگ توسعه معادن و فلزات» با یک هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در مردادماه به ۳ هزار میلیارد تومانی رسید، این شرکت سرمایه‌گذاری از محل معاملات واگذاری سهام ۴۲۲ میلیارد تومان سود کسب کرد

شرکت «ملی صنایع مس ایران» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در اختیار داشت و پس‌ازآن نیز «فولاد مبارکه اصفهان» توانست طی این دوره ماهانه بیشترین ارزش بازار را با ۶ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان به خود اختصاص دهد.

"تاصیکو" با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی برابر با یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان کسب کرد، بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در پرتفوی بورسی خود تا پایان مردادماه ۵ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان بود که با افزایش ۶۵۷ درصدی به ارزش بازار مبلغ ۴۰ هزار و ۱۹ میلیارد تومانی رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در مردادماه میزان سرمایه‌گذاری که در شرکت غیر بورسی انجام داده را برابر با ۴۲۱ میلیارد تومان به ثبت رساند که عمده‌ترین سرما‌یه‌گذاری مربوط به توسعه معادن پارس تأمین با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

سه شنبه 15 شهریور 1401 بررسی اجمالی