شرکت کارگزاری ملل پویا

ارزش بازار "اپال" از نفس افتاد

ارزش بازار "اپال" از نفس افتاد

شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به تیرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود از شرکت‌های بورسی را برابر با ۶۰۵ میلیارد تومان ارائه کرد، عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۴۸۷ میلیارد تومان در بخش شرکت‌های بورسی مربوط به فلزات اساسی بود.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "اپال" در تیرماه سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد و در مقایسه ماه گذشته تغییر چشم‌گیری را به دنبال نداشت.

همان‌طور که گفته شد عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "اپال" در تیرماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۴۸۷ میلیارد تومان در بخش شرکت‌های بورسی بود و پس از آن نیز «فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط» با ۵۳ میلیارد تومان جایگاه بعدی را از آن خود کرد، در حوزه شرکت‌های غیر بورسی نیز سرمایه‌گذاری را صورت نگرفته است.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "اپال" در تیرماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۷ هزار میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط» با مبلغی بالغ‌بر ۵۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد، مجموع ارزش بازار سرمایه‌گذاری اپال در شرکت‌های بورسی نسبت به ماه گذشته ۹ درصد کاهش پیدا کرد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «پارس فولاد سبزوار» با ۷ هزار میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در تیرماه با کاهش ۷۱۴ میلیارد تومانی همراه بود.

شرکت «تامین سرمایه لوتوس پارسیان» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۵۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را پس از شرکت «پارس فولاد سبزوار» توانست طی این دوره ماهانه به خود اختصاص دهد، ارزش بازار این شرکت در مقایسه با ماه گذشته ۱۱ درصد اُفت را به ثبت رساند.

"اپال" با سرمایه ثبت‌شده ۲ هزار میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به تیرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان درآمد را از خود بر جای گذاشت و لازم به ذکر است که از محل واگذاری سهام نیز درآمد حاصل نکرده است..

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "اپال" در پرتفوی بورسی خود تا پایان تیرماه ۶۰۵ میلیارد تومان بود که با افزایش ۱,۰۹۸ درصدی به ارزش بازار مبلغ ۷ هزار میلیارد تومانی رسید.

دوشنبه 31 مرداد 1401 محصولات فلزی