شرکت کارگزاری ملل پویا

تلاش برای عرضه شرکت های زیرمجموعه

تلاش برای عرضه شرکت های زیرمجموعه

احسن الله رادمهر در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد کشور به بورس نیوز گفت: اقتصاد دستوری هیچ جا حواب نداده و جواب هم نخواهد داد. برای ساختن ماشین قرار نیست که مجددا چرخ را اختراع کنیم. ثابت شده که اقتصاد دستوری در همه جای دنیا محکوم به شکست است. اقتصاد دستوری همین روز‌هایی است که در بازار سرمایه پیش آمده است. چرا بازار سرمایه ما به این روز افتاده است. اگر شفافیت را ایجاد و ناشرین را زیاد کنیم قطعا با این چالش‌ها مواجه نخواهیم شد. ما بازار سرمایه خوبی داریم. به جای اینکه به بازار سرمایه عمق ببخشیم و از آن حمایت کنیم هر روز یک دستور می‌دهیم و این موضوع همان اقتصاد دستوری است. قالب شرکت‌ها را اگر از نظر بنیادی بررسی کنیم P/E بسیار عالی دارند. یعنی نرخ بازده موردانتظارشان بسیار عالی است.

رادمهر تاکید کرد: ما با تورم بسیار بالایی در کشور مواجه هستیم و این تورم هنوز آثار خود را بر بازار سرمایه نمایان نکرده است. قالب مردم نمی‌دانند که آثار این تورم حداقل یک دوره عملیاتی طول می‌کشد تا بر بازار سرمایه مشخص شود. پایان سال مالی قطعا با یک سود عملیاتی بسیار خوب از شرکت‌ها مواجه خواهیم بود. شرکت‌ها مجبور به افشا هستند و این یعنی رونق بازار سرمایه ، یعنی کسانی که در این بازار سرمایه گذاری کرده می‌توانند سود بسیار خوبی کسب کنند. این موضوع را باید اطلاع رسانی کرد تا مردم آگاه شوند. فعالان بازار سرمایه احساسی تصمیم نگیرند و احساسی برخورد نکنند. بازار سرمایه فقط صبر می‌خواهد.

وی ادامه داد: به خاطر دارم یکی از بزرگان بازار سرمایه می‌گفت زمانی که همه در حال فروش سهام هستند من فقط خرید می‌کنم و برد با من است. انتظار داریم کسانی که سیاستگذاران و خط و مشی گذاران بازار سرمایه هستند شفاف سازی کنند. متاسفانه بازار سرمایه در یک عده خاصی متاسفانه محصور شده که برایشان منفعت جامعه مهم نیست.

دوشنبه 31 مرداد 1401 اخبار