شرکت کارگزاری ملل پویا

روند رو به رشد "خاور"

روند رو به رشد "خاور"

شرکت ایران‌خودرو دیزل در گزارش فعالیت خردادماه سال جاری توانست از فروش محصولات تولیدی خود یک هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کند. همچنین درآمد تجمیعی به‌جامانده این خودروساز از فروش محصولات طی ۳ ماه گذشته ۲ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان اعلام شد.

از طرفی میزان سرمایه اعلام‌شده این شرکت دیزلی در فعالیت ماهانه منتهی به خردادماه سال جاری، ۳ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان اعلام شد که دراین‌بین لازم به ذکر است درآمد‌های به‌دست‌آمده این شرکت از فروش محصولات در بازار داخلی بود.

بر پایه این گزارش، میزان درآمد ثبت‌شده شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته توانست در حدود ۱۹ درصد (معادل ۲۲۲ میلیارد تومان) افزایش پیدا کند، درآمد تجمیعی که "خاور" طی این دوره ۳ ماهه به دست آورد در مقایسه با ۳ ماهه ابتدایی در سال مالی گذشته شاهد رشد ۱۰۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی خود بوده است.

با نگاهی به بخش درآمدی از سبد محصولات تولیدی می‌توان دریافت بیشترین درآمدی که این شرکت دیزلی از خود بر جای گذاشته مربوط به «کامیون سنگین» بود که توانست در حدود یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان درآمد را برای شرکت به ارمغان بیاورد.

همچنین محصول درآمدزای دیگر "خاور" به «ون و پیکاپ» تعلق گرفت که درواقع توانست با درآمدی حدود ۹۶ میلیارد تومان در جایگاه دوم قرار بگیرد. از طرفی نرخ فروش این بخش از محصولات شرکت با ۸۶۹ میلیون تومان در صورت مالی خردادماه ۱۴۰۱ شرکت شناسایی شد.

محصول «کامیون سنگین» که در خردادماه عنوان درآمدزاترین محصول "خاور" را به خود اختصاص داد و دربرگیرنده‌ی ۹۱ درصد از درآمد ماهانه این شرکت دیزلی بود، نرخ فروش این محصول در خردادماه یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان اعلام شد.

یکشنبه 5 تیر 1401 اخبار بررسی اجمالی