شرکت کارگزاری ملل پویا

نگاهی به چند پروژه ارزنده "تجلی"

نگاهی به چند پروژه ارزنده "تجلی"

مرتضی علی اکبری، سرپرست مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: شرکت‌های جدیدی که با آن‌ها کار می‌کنیم یکی فولاد کردستان است که تمهیدات آن از مرحله احیا تا ورق اندیشیده شده که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ورق و یک میلیون تن فولادسازی است.

علی اکبری ادامه داد: از طرف دیگر که سرمایه گذاری فولاد کردستان از طریق توسعه معادن و فلزات بوده و شرکت تجلی نیز ۲۰ درصد از سهام آن را داراست.

وی افزود: شرکت‌های دیگری نیز داریم که در گروه هستند مانند شرکت فولاد شرق خراسان که کنسانتره ۲۵۰۰ میلیون تن دارد و به ۵ میلیون تن قابل افزایش است و فولاد اقلید بابت آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تن است که توسعه معادن و فلزات در آن مشارکت دارد. دیگری فولاد آرتاویل که یک میلیون تن فولاد سازی و بیش از یک میلیون تن آهن اسفنجی دارد که چادرملو نیز جزو افراد مشارکت کننده در این سهام است.

وی درخصوص معدن جانجان بیان کرد: "ومعادن" ۵ درصد معدن جانجان را داراست و ۵ درصد آن متعلق به شرکت تجلی است. به طور کلی ۲۵ درصد سهام دارد. زمین آن تحویل گرفته شده و قرارداد آن نیز منعقد شده است. شرکت آن تاسیس شده و سهامداران آن نیز مشخص شده است. در حال حاضر در مرحله خرید دستگاه حفاری هستیم و از ۱۵ خرید دستگاه، دو دستگاه آن دارد وارد می‌شود تا کار را انجام دهیم تا به اکتشاف تکمیلی و باطله برداری را آغاز کنیم.

سرپرست مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درباره طرح های توسعه ای شرکت گفت: شرکت تجلی طرح‌های توسعه‌ای فراوانی دارد که یکی از محل‌های سرمایه گذاری آن معادن مختلفی است که سنگ آهن در آن کمتر و مس و طلا بیشتر است. سرمایه گذاری‌ها خیلی متنوع شده که در هفته آینده روز دوشنبه حتما اطلاع رسانی می‌کنیم که جلسه عمومی با عنوان پرسش و پاسخ را برای کلیه سهامداران تدارک دیدیم. در آن جلسه پروژه‌های خود را معرفی می‌کنیم. چون شرکت تجلی، یک شرکت پروژه محور با پروژه‌های مختلف است قیمت آن به این سادگی حاصل نمی‌شود. این خود می‌تواند اهرمی برای کسب اطلاعات اشخاص باشد و ما نیز پاسخگو هستیم تا بتوانند تصمیم گیری بهتری برای سرمایه گذاری خود در تجلی داشته باشند.

دوشنبه 2 خرداد 1401 اخبار محصولات فلزی