شرکت کارگزاری ملل پویا

شاخص "هم‌وزن" امیدها را زنده نگاه داشت

شاخص "هم‌وزن" امیدها را زنده نگاه داشت

بازارسرمایه در هفته‌ نخست اردیبهشت‌ماه با آنکه هفته را با روند منفی آغاز کرده بود اما؛ در پایان شاخص بازدهی "شاخص‌کل" با رشد اندک ۰,۶۲درصدی همراه شد.

همانطور که در هفته گذشته نیز عنوان شد، بسیاری از فعالان بازارسرمایه انتظار یک اصلاح قوی را پس از رشد چند روز ابتدایی بازار داشتند و تا میانه‌های هفته جاری نیز این اصلاح انجام شد و اگر عرضه‌های روز چهارشنبه نبود، بازار به صورت متعادل مثبت بسته می‌شد.

در پایان هفته شاهد آن هستیم که شاخص‌کل به نسبت ابتدای هفته با رشد اندکی همراه بود ولی شاخص هم‌وزن با رشد ۲,۶درصدی همراه شد.

اما علارغم هفته‌های گذشته، در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت ماه، ۱۷۵ میلیارد تومان رقمی بود که تحت عنوان «پول هوشمند» به بازارسرمایه وارد شد.

در این هفته، «خودرو» گل سر سبد بازارسرمایه بود و توانست رشد جالبی را به نام خود به ثبت برساند.

در ادامه دیگر گروه‌ها مانند «شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری» توانستند که ارزش بازار خود را نسبت به هفته گذشته گسترش دهند اما؛ از سوی دیگر، وضعیت گروه «بانک» و «چندرشته‌ای‌» در این هفته چندان مساعد نبود.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که در این هفته، کامودیتی‌ها مسیری با نزول شدید را تجربه کردند که در مدت دو ماه گذشته می‌توان گفت که بی‌مثال بود.

دلار از هفته گذشته ابتدا با یک شیب نزولی همراه شده بود در این هفته توانست به روند صعودی خود بازگردد و حتی در مرز ۲۸ هزارتومان نیز قرار بگیرد؛ طبق شنیده‌ها احتمال رشد نرخ دلار و فتح این پله نیز وجود دارد.

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 اخبار