شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد ۱۵درصدی "برکت" در سرمایه‌گذاری بورسی

رشد ۱۵درصدی "برکت" در سرمایه‌گذاری بورسی

گروه دارویی برکت در گزارش فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با مبلغ ۸،۶۴۲ میلیارد ریال گزارش کرد.

ارزش پرتفوی بورسی این شرکت در ماه به ۲۹،۹۶۱ میلیارد ریال رسید و درواقع ۵،۸۸۳ میلیارد ریال ارزش پرتفوی آن نسبت به ماه گذشته افزایش‌یافته است.

بر پایه همین گزارش، بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بخش «شرکت‌های بورسی» با ۴،۵۸۰ میلیارد ریال بوده و مابقی آن در بخش «شرکت‌های غیربورسی» با ۴،۰۶۱ میلیارد ریال به ثبت است.

لازم به ذکر است که برکت طی این دوره میزان سرمایه‌ای که به ثبت رسانده برابر با ۵ هزار میلیارد ریال بوده و از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی ثبت نکرده است.

بر اساس گزارش منتشرشده در سامانه کدال، میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را به همراه داشت.

از سوی دیگر باید افزود که «مواد و محصولات شیمیایی» بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارج از بورس در فروردین‌ماه را به خود اختصاص داده است.

در همین راستا باید اشاره داشت که در انتهای دوره، میزان سرمایه‌گذاری پذیرفته‌شده در بورس برای شرکت "برکت" برابر با ۴،۵۸۰ میلیارد ریال است.

بر اساس این گزارش، گروه دارویی برکت در انتهای فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های (هلدینگ البرز و داروزسازی تولید دارو) را با بهای تمام‌شده ۴،۵۸۰ میلیارد ریال در اختیار داشت که در این بین عمده سرمایه‌گذاری این شرکت دارویی در هلدینگ البرز شکل گرفته است.

همچنین ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های پذیرفته‌شده در بورس، برابر با ۲۹،۹۶۱ میلیارد ریال شناسایی‌شده و نسبت به ماه گذشته نیز توانسته در رشد ۲۴ درصدی قرار بگیرد.

برکت توانسته چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۴,۵۸۰,۸۶۹ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته باشد که با رشد ۵۵۴ درصدی به مبلغ ۲۹,۹۶۱,۷۸۶ میلیون ریال رسیده است.

طبق صورت مالی این شرکت، می‌توان گفت «بیوسان فارمد» توانسته با ۲،۰۷۹ میلیارد ریال بهای تمام‌شده در فروردین ۱۴۰۱ بیشترین درآمدزایی را برای شرکت به ارمغان بیاورد.

دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 اخبار بررسی اجمالی