شرکت کارگزاری ملل پویا

فولاد مبارکه صدرنشین سودسازی "ونیرو"

فولاد مبارکه صدرنشین سودسازی "ونیرو"

سرمایه‌گذاری نیرو در گزارش فعالیت اسفندماه ۱۴۰۰ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده را طی این دوره مبلغی بالغ‌بر ۱۱،۷۴۳ میلیارد ریال گزارش کرده که بیشترین میزان بهای تمام‌شده آن به بخش «خارج از بورس» با ۹،۷۰۰ میلیارد ریال تعلق دارد.

طبق این گزارش، مجموع بهای تمام‌شده "سرمایه‌گذاری نیرو" تغییر چشمگیری نسبت به بهمن ماه به همراه نداشت که البته این میزان سرمایه‌گذاری طی یک سال اخیر ۷ درصد کاهش را به همراه داشته است.

فعالیت و سرمایه‌گذاری‌های این شرکت طی دو سال اخیر را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین "ونیرو" با سرمایه ثبت‌شده ۱۰،۵۰۰ میلیارد ریال طی یک سال اخیر از محل سود سهام محقق شده ۱۲۲،۵۷۷ میلیارد ریال درآمد داشت که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش را تجربه کرده است.

این سرمایه گذاری چندین شرکت را با بهای تمام‌شده ۲،۰۴۲ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشت که با کاهش ۲۰ درصدی به ارزش بازار ۱،۶۳۸ میلیارد ریال رسید. از سوی دیگر، ارزش بازار این شرکت در مقایسه با سال گذشته با ۵۹ درصد کاهش روبه‌رو شده است.

بر اساس گزارش منتشرشده در سامانه کدال، ۵ شرکتی که بیشترین بهای تمام‌شده "ونیرو" برای آن‌ها پرداخت کرده شامل فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت تهران، بانک ملت، قند اصفهان و تولیدی چدن سازان می‌شود.

دراین‌بین «فولاد مبارکه اصفهان» نیز توانسته بین سایر شرکت‌ها در ۶ ماه اخیر روند خوبی را برای شرکت سرمایه گذاری نیرو در اسفند ۱۴۰۰ به ثبت برساند.

سه شنبه 30 فروردین 1401 اخبار محصولات فلزی