شرکت کارگزاری ملل پویا

معامله‌گران بازارسرمایه و ذخیره سود

معامله‌گران بازارسرمایه و ذخیره سود

در خصوص روند امروز بازار بیان کرد: با توجه به وضعیت اخیر بورس می‌توان گفت عمده سهم‌ها در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد رشد خوبی را به همراه داشتند، لذا معامله گران در این شرایط به دنبال سیو سود بوده و معاملات بیشتری را در بازار انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به ضعف معاملاتی گفت: همچنین با توجه به وضعیت اخیر سهم‌ها در بازار سرمایه، می‌توان گفت حجم و ارزش معاملات افزایش پیدا کرده و این روند صعودی در کف قیمتی تشکیل نشده، بلکه پس از یک افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی رخ داده است. در صورتی که رشد حجم و ارزش معاملات قبل از یک روند صعودی شکل بگیرد، نشانگر افزایش پرشتاب و مفیدی خواهد بود.

این کارشناس بازار اظهار کرد: همچنین اگر رشد حجم و ارزش معاملات پس از افزایش حدود ۳۰ الی ۵۰ درصدی رخ دهد، این روند پایدار نبوده و پس از مدتی از بین می‌رود.

وی گفت: در این راستا به نظر می‌رسد معامله گران کوتاه مدت سیو سود کرده که در واقع یک اصلاح موقت را پیش رو خواهند داشت.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: البته این اصلاح تقریبا از یکشنبه هفته گذشته شروع شده به گونه‌ای که ضعف معاملاتی در آن‌ها نمایان است. از طرفی مباحثی که نسبت به افزایش عوارض صادراتی و تعرفه برای کالا‌های صادراتی می‌تواند اثرات منفی را در بورس داشته باشد.

جانجان در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص صنایع پیشرو امروز بازار نیز می‌توان گفت عمده سهام در سقف ساخته شدند و به نظر می‌رسد سهم‌های کوچک و بنیادی به قدری روند بهتری را حتی به صورت موقت تجربه خواهند کرد. پالایشی‌ها نیز می‌توانند به قدری رشد کنند که البته برخی از نماد‌های آن و گرو‌های خودرویی، فولادی، دارویی و غذایی‌ها برای امروز در بازار سرمایه سقف تعیین کردند.

سه شنبه 23 فروردین 1401 اخبار