شرکت کارگزاری ملل پویا

گزارش وضعیت بازار بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران 16 فروردین

گزارش وضعیت بازار بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران 16 فروردین

بازار سرمایه در حالی پس از چند هفته رشد، دومین روز استراحت و اصلاح قیمتی را تجربه کرد که افزایش حجم و ارزش دادوستدها همچنان از ادامه روند صعودی در روزهای آینده حکایت داشت در این میان صنایع پالایشگاهی، فراکاب ها و غذایی، آی تی، ساختمانی، سیمانی و برخی تک نمادها نظیر خساپا و خدیزل و... نیز همچنان از تقاضای بالاتری نسبت به سایر صنایع برخوردار بودند و معاملاتی مثبت را تجربه کردند. رشد قابل توجه کامودیتی ها در بازارهای جهانی، نزدیکی به فصل مجامع در کنار ثبات ارزی چند ماه اخیر و در نهایت ادامه رشد نرخ تورم، شرایط ایده آل بنیادی برای اکثر صنایع ایجاد کرده که مهر تاییدی بر ادامه روند صعودی بازار می باشد و اصلاح و استراحت برای کسب انرژی مجدد را کوتاهتر از انتظارات خواهد کرد.

در انتهای دادوستدهای امروز و پس عقب نشینی فروشندگان و افزایش کلی تقاضا در نیمه دوم بازار، شاخص کل با رشد ۲۶۰۰ واحدی به ارتفاع ۱.۴۷۱ میلیون واحدی رسید که در این میان نمادهای ومعادن و شستا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شپنا و اخابر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ایجاد کردند.

در نگاهی مختصر به رخدادهای قابل توجه بازار امروز بیشترین ورود نقدینگی به نمادهای شپنا، خساپا، بورس و فنفت، مجموع صفوف خرید 697 میلیارد تومانی و صفوف ‌فروش 44 میلیارد تومانی ارزش معاملاتی در حدود ۵.۸ همت می توان اشاره کرد.














سه شنبه 16 فروردین 1401 گزارش روزانه