شرکت کارگزاری ملل پویا

تداوم رکود تورمی با استمرار برجام

تداوم رکود تورمی با استمرار برجام

تا زمانی که دوره رکود حاکم بر بازار به انتها نرسد، نمی‌توان وارد فاز رونق شد و به همین دلیل تا زمان شروع رشد بورس شاهد برتری نسبی طرف عرضه نسبت به تقاضا، عدم جذابیت سرمایه‌گذاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و ادامه روند خروج نقدینگی از بورس خواهیم بود.

امید کهوندی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: در صورتی که احیای برجام صورت نگیرد، از لحاظ اقتصادی همچنان رکود تورمی پابرجا مانده و چه بسا با توجه به ابهامات موجود در بودجه، این رکود افزایش پیدا کند. همچنین اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده بود که دولت درخواست برداشت از بانک مرکزی داده بود که این عمل خود باعث می‌شود مسائل رکودی و تورمی کشور آسیب بیشتری ببینند.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین اگر مسائل تحریمی با مذاکرات به نتایج خوبی برسد، می‌توان چشم انداز مثبتی را در سال جدید به خصوص برای بازار سرمایه ترسیم کرد. از طرفی دولت و حاکمیت اعتماد سهامداران از بورس را سلب کرده و تا زمانی که اطمینان سرمایه گذاران به بازار برنگردد، نمی‌توان به بهبود وضعیت امیدوار شد.

کهوندی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تداوم تحریم‌ها می‌توان گفت رشد اقتصادی منفی همچنان در کشور وجود داشته و تا زمانی که مذاکرات هسته‌ای به سرانجام نرسد، اقتصاد همچنان درجا خواهد زد؛ بنابراین بعید به نظر می‌رسد بدون رفع تحریم ها، اقتصاد کشور به رشد مثبتی دست پیدا کند.

دوشنبه 15 فروردین 1401 اخبار