شرکت کارگزاری ملل پویا

گندله "کگهر" جای صادراتی خود را محکم بست

گندله "کگهر" جای صادراتی خود را محکم بست

مجموع درآمدی که شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه ۱۴۰۰ (سال منتهی به آذرماه ۱۴۰۱) از فروش محصولات اعلام کرد مبلغی بالغ‌بر ۲۱،۱۹۰ میلیارد ریال بود و درآمد تجمیعی "کگهر" در دومین ماه سپری‌شده از سال مالی نیز برابر با ۳۷،۵۰۱ میلیارد ریال به ثبت رسید.

درآمد ماهانه‌ای که شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در بهمن ماه از خود بر جای گذاشت برخلاف ماه گذشته که تنها در بازار داخل کشور فعالیت داشت، بازار صادراتی نیز به این مجموعه درآمدی اضافه شد و دربرگیرنده‌ی ۸ درصد از کل درآمد ماهانه بود.

بر پایه این گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، درآمد ماهانه‌ای که "کگهر" در بهمن‌ماه سال جاری از خود باقی گذاشت در مقایسه با درآمدی که در ابتدای سال مالی به ثبت رسید ۳۰ درصد افزایش یافت و درآمدی که طی این دوره شناسایی شد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۹ درصدی بود، همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت معدنی طی ۲ ماه سپری‌شده از سال مالی نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را به دنبال داشت.

شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در بهمن‌ماه سال جاری از فروش محصول «کلوخه سنگ‌آهن» بیشترین درآمدزایی را به دست آورد که این مبلغ برابر با ۸،۹۶۸ میلیارد ریال بود و شامل ۴۲ درصد از درآمد ماهانه این دوره بود، نرخ فروش «کلوخه سنگ‌آهن» در بهمن‌ماه با رشد نزدیک به ۸ درصدی به مبلغ یک‌میلیون و ۲۳۴ هزارتومان رسید.

شرکت "کگهر" در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ توانست ۱,۲۳۰,۳۳۱ تن از محصولات خود را به فروش برساند که در مقایسه با ماه گذشته ۲۶ درصد افزایش فروش داشت، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز ۲,۲۰۴,۶۸۲ از محصولات را در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رساند که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشت.

بیشترین مقدار فروش ماهانه "کگهر" در بهمن‌ماه مربوط به «کلوخه سنگ‌آهن» با ۷۲۶،۶۳۴ تن بود که تشکیل‌دهنده ۵۹ درصد از کل فروش ماهانه بود، تنها محصولی که در بازار صادراتی به فروش رسید متعلق به «گندله» با ۴۹،۷۷۲ تن بود و نرخ فروش آن نیز ۳ میلیون و ۴۴۶ هزارتومان به ثبت رسید.

سه شنبه 17 اسفند 1400 اخبار محصولات فلزی