شرکت کارگزاری ملل پویا

گزارش وضعیت بازار بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران 7 فروردین

گزارش وضعیت بازار بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران 7 فروردین

بازار امروز با چالش های جالبی همراه بود، بطوریکه در ابتدای معاملات گروه خودرویی معاملات منفی یا رو به پایینی را داشتند و گروه پتروپالایشی کار خود را با قیمت های بالاتر نسبت به روز قبل آغاز نمود، اما پس از گذشت دقایقی از بازار، مجددا توجه بازار به گروه خودرویی جلب شد و این گروه را میتوان نماد سبز بودن و سبز ماندن بازار دانست.

البته در دقایق پایانی بازار عرضه ها در کلیت بازار افزایش یافت ولی باید دقت کرد که این عرضه ها یا به اصطلاح دست به دست شدن در بازار با عرضه های آبشاری در گذشته متفاوت است و برخلاف عرضه آبشاری و زمین زدن سهام این عرضه ها لازمه رشد مداوم و سرزنده بودن بازار است.

در پایان دادوستدها، شاخص کل با رشد حدود 12.730 واحدی به ارتفاع ۱.408 میلیون واحدی رسید که در این میان نمادهای غدشت و خاهن بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فولاد و فخوز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ایجاد کردند.

در نگاهی مختصر به رخدادهای قابل توجه بازار امروز به مجموع صفوف خرید 469 میلیارد تومانی و مجموع صفوف ‌فروش 41 میلیارد تومانی، ورود نقدینگی به صنایع انبوه سازی، محصولات شیمیایی و سرمایه گذاریها و در مقابل صنایع فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و سایر محصولات کانه غیر فلزی شاهد بیشترین خروج نقدینگی و در نهایت ارزش معاملاتی در حدود 3.6 همت و خروج 3 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار می توان اشاره کرد.











 

یکشنبه 7 فروردین 1401 گزارش روزانه