شرکت کارگزاری ملل پویا

آیا کسری ولتاژ "بپیوند" جبران می‌شود

آیا کسری ولتاژ "بپیوند" جبران می‌شود

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس در گزارش اسفند‌ماه روند درآمدی که از خود به نمایش گذاشت نشان می‌داد که مجموع درآمد‌ها افزایش خوبی را پشت سر گذاشته و بر همین اساس، باید عنوان کرد که درآمد‌های "بپیوند" از ۱۴۷ میلیارد ریال به ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

همچنین مقایسه فروش "بپیوند" دراسفند ماه ۱۴۰۰ با دوره مشابه سال گذشته نیز حاکی از آن بوده که میزان درآمد شرکت ۷۳ درصد افزایش را تجربه کرده و روند صعودی را در پیش گرفته است.

درآمد ماهانه‌ای که "بپیوند" از فروش محصولات در اسفند ماه از خود بر جای گذاشت، مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود و فعالیتی در بازار صادراتی به ثبت نرسانده است.

طبق این گزارش، روند درآمدزایی ماهانه "بپیوند" در مقایسه با بهمن‌ماه رشد ۲۳ درصدی را پشت سر گذاشته که در واقع می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران این شرکت باشد، همچنین "بپیوند" نسبت به اسفند ماه سال گذشته افزایش ۷۳ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین این شرکت افزایش قابل توجهی نسبت به وضعیت خود در تابستان را نداشت.

لازم به ذکر بوده که "بپیوند" یک روند افزایشی دیگر را در این گزارش به ثبت رسانه که آن هم صعود ۲۶ درصدی درآمد تجمیعی نسبت به سال گذشته است، در واقع طبق این گزارش "بپیوند" از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۳،۱۵۸ میلیارد ریال فروش را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در این راستا با توجه به گزارش می‌توان گفت بخش «انرژی» با مبلغی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال پردرآمدتر از سایر بخش‌ها بوده و این محصول در مقایسه با ماه گذشته افزایش ۴۶ درصدی را پشت سر گذاشت، همچنین در این بخش ۵۸ هزارتومان به ازای هر «مگاوات ساعت» فروش به ثبت رسیده است.

رتبه بعدی درآمدزاترین محصول این شرکت، بخش «آمادگی» بوده که از این بخش ۲۲ میلیارد ریالی درآمد شناسایی شد و روند صعودی ۵۲ درصدی نسبت به ماه گذشته قرار گرفت.

همچنین با توجه به گزارش اسفند ماه، در حوزه «فروش در بورس انرژی» شاهد کاهش درآمد ماهانه هستیم که از مبلغ ۷،۸۳۰ میلیون ریال به مبلغی بالغ بر ۷،۵۶۹ میلیون ریال رسیده و در واقع افت ۳ درصدی را تجربه کرد، در این راستا می‌توان گفت این کاهش در برابر روند‌های صعودی "بپیوند" در اسفند ماه زیاد به چشم نمی‌آید.

شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس در اسفند ماه سال جاری ۵۳۷،۰۵۷ «مگاوات ساعت» از محصولات خود را در بازار داخل کشور به فروش رساند که نسبت ماه گذشته ۱۸ درصد افزایش فروش ماهانه را به همراه داشت.

همچنین بیشترین مقدار فروش این شرکت در اسفند ماه به بخش «آمادگی» با ۲۶۵،۷۷۳ مگاوات ساعت تعلق گرفت که در مقایسه با ماه گذشته ۲۹ درصد افزایش داشت، از طرفی رتبه بعدی پرفروش‌ترین‌ها در شرکت "بپیوند" را بخش «انرژی» با ۲۵۸،۲۳۴ مگاوات ساعت به نام خود ثبت کرد.

شنبه 28 اسفند 1400 اخبار بورس انرژی