شرکت کارگزاری ملل پویا

افزایش ۷۳ درصدی درآمد تجمیعی "زکشت"

افزایش ۷۳ درصدی درآمد تجمیعی "زکشت"

شرکت «کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت» مجموع درآمد حاصل از فروش ماهانه را در بهمن‌ماه سال جاری برابر با ۱۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون درآمد‌های تجمیعی این شرکت حدود ۱،۵۸۷میلیارد ریال شناسایی شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که درآمد ماهانه "زکشت" در بهمن ماه، از طریق فروش در بازار داخلی بدست آمد که در واقع تمامی محصولات خود را در داخل کشور به فروش رسانده و فعالیتی در بازار صادراتی ندارد، همچنین میزان سرمایه به ثبت رسیده توسط این شرکت برابر با ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

در بهمن‌ماه شرایط درآمدی "زکشت" روند صعودی داشته و آمار‌های فروش داخلی شرکت نیز نشان دهنده این افزایش فروش است.

درآمد "زکشت" در مقایسه با ماه گذشته از ۱۵۰ میلیارد ریال به ۱۵۲ میلیارد ریال رسیده که در واقع افزایش یک درصدی را نسبت به دی ماه نشان می‌دهد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز شاهد رشد ۴۷ درصدی درآمد خود بود.

لازم به ذکر است که درآمد تجمیعی شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، به ۷۳ درصد افزایش دست پیدا کرده و این آمار می‌تواند برای کسانی که در پرتفوی خود "زکشت" را جای دادند، خبر خوبی باشد.

بررسی‌های گروه تحقیق بورس‌نیوز حاکی از آن بوده که بیشترین درآمد ماهانه "زکشت" به ترتیب به فروش «شیر» و «گوساله نر» اختصاص یافته است.

طبق این گزارش، فروش «شیر» در کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با حدود ۱۴۱ میلیارد ریال در رتبه اول بخش فروش شرکت جای گرفت که نسبت به ماه گذشته ۴ درصد افزایش پیدا کرد، نرخ فروش محصول «شیر» در بهمن ماه به ۶ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان در ازای هر تن رسید.

در این راستا درآمدزاترین کالا پس از «شیر»، فروش «گوساله نر» با ۱۱ میلیارد ریال بود که نرخ فروش آن نیز روند صعودی را طی کرده و طی مدت زمان یک‌ساله حدوداً ۲۴ درصد افزایش نرخ را تجربه کرد، البته بیشترین نرخ فروش "زکشت" در بهمن‌ماه مربوط به «گوساله نر» با نرخ فروش ۸ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان در ازای هر راس بود.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت "زکشت" در بهمن‌ماه مربوط به محصول «شیر» بوده که ۲،۱۹۸ تن از این محصول به فروش رسید و این آمار نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد فروش ۱۲ درصدی را به همراه داشت، همچنین از ابتدای سال مالی تاکنون نیز ۲۳،۶۴۰ تن از محصول «شیر» در بازار داخل کشور به فروش رسید.

شرکت ”زکشت" از ابتدای سال مالی تا کنون توانسته ۹۱۵ راس «گوساله نر» را به فروش برساند که این محصول نیز در مقایسه با سال گذشته روند صعودی ۸ درصدی را طی کرده است.

چهارشنبه 25 اسفند 1400 اخبار بررسی اجمالی