شرکت کارگزاری ملل پویا

ارزش بازار "ختوقا" در بهمن‌ماه کاهش یافت

ارزش بازار "ختوقا" در بهمن‌ماه کاهش یافت

گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری طی دوره یک‌ماهه را برابر با مبلغ ۵،۹۶۶ میلیارد ریال ارائه کرد که متشکل از مجموع سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» بود.

بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» با ۳،۰۴۱ میلیارد ریال بود و مابقی سرمایه‌گذاری‌های "ختوقا" در یازدهمین ماه از سال مالی در شرکت‌های «بورسی» با ۲،۹۲۴ میلیارد ریال به ثبت رسید.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های "ختوقا" در بهمن‌ماه تغییری را در مقایسه با ماه گذشته به همراه نداشت، شرکت ختوقا در پرتفوی بورسی خود با کاهش ۱۳ درصدی ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری روبه‌رو بود.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های "ختوقا" طی دوره یک‌ماهه نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در شرکت‌های «غیر بورسی» مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با مبلغی بالغ‌بر ۳،۰۴۱ میلیارد ریال بود.

بر پایه این گزارش، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران طی عملکرد ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را برابر با ۲،۵۳۹ میلیارد ریال به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها ۱۶ درصد کاهش را به همراه داشت.

در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌های تفکیک‌شده عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بورس "ختوقا" متعلق به گروه «خودرو و ساخت قطعات» ۲،۸۶۶ میلیارد ریال بود.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت‌های «الکتریک خودرو شرق» با ۲،۵۲۸ میلیارد ریال و شرکت «سیمان اصفهان» با ۱۱ میلیارد ریال بود، ختوقا با سرمایه ثبت‌شده ۶,۲۰۱ میلیارد ریالی ریال طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ از محل سود سهام محقق‌شده ۷۹۸ میلیارد ریال درآمد داشت.

همان‌طور که بیان شد، "ختوقا" در بهمن‌ماه سال جاری عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری را در شرکت‌های «غیر بورسی» داشت، بیشترین سرمایه‌گذاری در این بخش مربوط به شرکت «اگزوز خودرو خراسان» با ۱،۵۷۹میلیارد ریال بود.

چهارشنبه 18 اسفند 1400 اخبار بررسی اجمالی