شرکت کارگزاری ملل پویا

سبد کالایی پالایش نفت تهران

سبد کالایی پالایش نفت تهران

پالایش نفت تهران در آخرین هفته بهمن‌ماه نتوانست رشد هفته گذشته را ادامه دهد و برخلاف هفته گذشته، اینبار باید ۱۴ درصد کاهش درآمدی را مشاهده کرد.

مشتریان این پالایشی با استقبال ۳۸ هزار و ۸۰۰ تنی برای خرید این محصول از سبد کالایی شتران پیش قدم شدند و تقریبا تمام عرضه ۲۲ هزارتنی سبدکالایی این شرکت فروخته شد.

وکیوم باتوم پالایش نفت تهران با قیمت ۱۰۷,۳۰۳ هزار ریال در ازای هر تن به فروش رسید که در مقایسه با آخرین معامله در هفته گذشته ۴ درصد کاهش نرخ را تجربه کرد؛ لازم به ذکر است که این پتروشیمی از این کالا درآمدزایی برابر با ۶۴ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان را بدست آورد.

در ادامه این مطلب باید اشاره داشت که این شرکت پالایشی، لوب‌کات سنگین را روانه رینگ معاملات بورس کالا کرد که عرضه ۱۰ هزارتنی این کالا به فروش رسید تا درآمد شتران از این بخش در بورس کالا به ۱۳۵ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان برسد.

برپایه این گزارش، گوگرد گرانوله نیز دیگر کالای این شرکت بود که یک هزار تن عرضه را در بازار داشت اما؛ حجم سفارش ۲۰۰ تنی برای این عرضه‌ها به ثبت رسید که اتفاقا اصلا منجر به معامله نشد.

در پایان بررسی سبد کالایی این شرکت باید به لوب‌کات سبک و عرضه ۶ هزارتنی آن نیز اشاره داشت که ۸۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان درآمد حاصل از تمام فروش این کالا برای این شرکت پالایشی بود.

مجموع درآمدزایی این هفته پالایش نفت تهران به ۲۸۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان رسید.