شرکت کارگزاری ملل پویا

درآمد‌های ۱۴۰۰ "شیراز" یک سروگردن بالاتر رفت

درآمد‌های ۱۴۰۰ "شیراز" یک سروگردن بالاتر رفت

شرکت پتروشیمی شیراز در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی حاصل از فروش محصولات طی دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر ۸،۲۱۸ میلیارد ریال به ثبت رساند و از ابتدای سال مالی تا انتهای دی‌ماه سال جاری نیز توانسته درآمد‌های شناسایی‌شده را برابر با مبلغ ۹۶،۲۷۴ میلیارد اعلام کند.

درآمد‌های این پتروشیمی در دی‌ماه از فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور ارائه شد که عمده‌ترین درآمد ثبت‌شده طی این دوره در بازار داخل کشور شناسایی شد که ۹۸ درصد از مجموع درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد و مابقی درآمد‌های عملیاتی از فروش محصولات در بازار صادراتی گزارش شد.

بر پایه این گزارش صورت گرفته، میزان درآمدی که پتروشیمی شیراز طی دهمین ماه از سال جاری توانست از خود بر جای بگذارد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت و درآمد‌های تجمیعی اعلام‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون نیز با ۶۶ درصد رشد همراه بود، لازم به ذکر است که درآمد ماهانه "شیراز" در مقایسه با ماه گذشته با کاهش درآمد مواجه بود.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید درآمد‌های پتروشیمی شیراز در تمام ماه‌های سپری‌شده از سال مالی با افزایش درآمد در مقایسه با دوره مشابه خود مواجه بود، دراین‌بین بیشترین درآمدی که طی ۱۰ ماه گذشته به ثبت رسید مربوط به مردادماه ۱۴۰۰ بود.

عمده‌ترین درآمدی که پتروشیمی شیراز در دی‌ماه از فروش محصولات شناسایی کرد مربوط به محصول «اوره کشاورزی» با ۵،۰۲۴ میلیارد ریال بود و نرخ فروش این محصول نیز ۹ میلیون و ۲۲ هزارتومان در ازای هر تن بود، بیشترین درآمدی که پتروشیمی شیراز پس از اوره کشاورزی کسب کرد مربوط به «نیترات صنعتی» با ۱،۲۵۲ میلیارد ریال بود که در جایگاه بعدی قرار گرفت.

درآمدی که پتروشیمی شیراز طی دوره ماهانه منتهی به دی‌ماه از فروش محصولات در بازار صادراتی اعلام کرد برابر با ۱۴۵ میلیارد ریال بود و از ابتدای سال مالی تا انتهای دی‌ماه نیز درآمدی که در این بازار به ثبت رسید بالغ‌بر ۵۳،۵۸۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۴۳ درصدی بوده است.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی شیراز مقدار فروش ماهانه محصولات خود را برابر با ۹۵,۹۸۰ تن گزارش کرد و از ابتدای سال مالی نیز ۱,۴۲۸,۹۰۰ تن از محصولات به فروش رسید، عمده‌ترین مقدار فروش ماهانه در دی‌ماه متعلق به بازار داخلی با ۹۲,۰۶۴ تن بود.

بیشترین مقدار فروش ماهانه "شیراز" مربوط به محصول «اوره کشاورزی» با ۵۵،۶۸۳ تن بود و «نیترات صنعتی» نیز با ۱۹،۳۷۶ تن بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند، گران‌ترین محصول "شیراز" نیز در اختیار «اوره صادراتی» با ۲۱ میلیون و ۷۲۰ هزارتومان در ازای هر تن به فروش رسید.