شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد درآمدزایی "ذوب" در بازار صادراتی

رشد درآمدزایی "ذوب" در بازار صادراتی

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری مجموع درآمد عملیاتی حاصل از فروش محصولات تولیدی خود طی دوره یک ماهه را مبلغی بالغ‌بر ۳۱،۵۶۳ میلیارد ریال اعلام کرد و درآمد تجمیعی که از ابتدای سال مالی تاکنون از فروش محصولات به ثبت رسانده برابر با مبلغ ۲۸۵،۶۱۴ میلیارد ریال بود.

درآمدی که این شرکت فولادی در دی‌ماه سال جاری کسب کرد مربوط به فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی بود که بیشترین درآمد حاصل‌شده متعلق به بازار داخلی با ۱۸،۳۳۴ میلیارد ریال بود، همچنین درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی شناسایی شد برابر با ۱۳،۲۲۸ میلیارد ریال بود که در مقایسه با ماه گذشته درآمد‌های حاصل از فروش صادراتی ۱۶ درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، میزان درآمدی که شرکت "ذوب" در دی‌ماه سال جاری از فروش محصولات کسب کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش را شاهد بود و درآمد تجمیعی که طی ۱۰ ماه گذشته شناسایی‌شده رشد ۸۸ درصدی را نسبت به سال گذشته از خود باقی گذاشت، همچنین لازم به ذکر است که این شرکت فولادی رشد یک‌درصدی درآمد ماهانه را به همراه داشت.

همان‌طور که گفته شد درآمد صادراتی ذوب‌آهن اصفهان در دی‌ماه بالغ‌بر ۱۳،۲۲۸ میلیارد ریال ارائه شد که ۴۲ درصد از مجموع درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد ثبت‌شده این بخش ۱۲۴،۲۸۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته با رشد ۹۳ درصدی کسب درآمد همراه بود.

بیشترین درآمدی که "ذوب" در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ از فروش محصولات کسب کرد متعلق به «شمش کالایی» با ۱۰،۸۲۷ میلیارد ریال با نرخ فروش ۱۳ میلیون و ۶۹۶ هزارتومان در ازای هر تن در بازار صادراتی بود که نزدیک به ۹ درصد کاهش نرخ فروش را نسبت به ماه گذشته به همراه داشت و همچنین محصول «تیرآهن (بازار داخلی)» نیز با ۸،۱۴۶ میلیارد ریال بیشترین درآمد را پس از «شمش کالایی» طی این دوره به خود اختصاص داد.

بیشترین نرخ فروش شرکت ذوب‌آهن اصفهان در دی‌ماه سال جاری مربوط به محصول «ریل (بازار داخلی)» با نرخ ۲۰ میلیون و ۵۳۰ هزارتومان بود که طی این دوره ۳۲۵ میلیارد ریال برای این شرکت فولادی درآمدزایی داشت.

چهارشنبه 13 بهمن 1400 اخبار محصولات فلزی