شرکت کارگزاری ملل پویا

تداوم روند نزولی ارزش بازار "پردیس"

تداوم روند نزولی ارزش بازار "پردیس"

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش شرکت‌های بورسی و غیربورسی را برابر با ۴،۲۱۸ میلیارد ریال گزارش کرد که عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۳،۷۴۹ میلیارد ریال در شرکت‌های بورسی به ثبت رسید و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌گذاری شد.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در دی‌ماه رشد یک درصدی را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد و در مقایسه با سال گذشته نیز ۲۷ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به ثبت رساند، ارزش بازار سرمایه‌گذاری پردیس در شرکت‌های بورسی با کاهش یک‌درصدی روبه‌رو بود که به مبلغ ۹,۶۳۲ میلیارد ریالی رسید.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در دی‌ماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۹۱۲ میلیارد ریال در حوزه شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیربورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با ۲۹۱ میلیارد ریال اختصاص یافت.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "پردیس" در دی ماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۲،۵۶۷ میلیارد ریال بود و پس‌ازآن نیز بخش «فلزات اساسی» با ۲،۴۴۸ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات شیمیایی با ۹درصد کاهش در مقایسه با ماه گذشته همراه بود و نسبت به سال گذشته نیز ۶ درصد رشد ارزش بازار را به ثبت رساند.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "پردیس" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «معدنی و صنعتی چادرملو» با ۲۰۱ میلیارد ریال بود که ارزش بازار آن بالغ‌بر ۸۳۰ میلیارد ریال اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۷ درصد افزایش یافت و در مقایسه با سال گذشته ۷۰ درصد افزایش را تجربه کرد.

بیشترین ارزش بازار "پردیس" نیز در اختیار «پتروشیمی پردیس» با مبلغی بالغ‌بر ۸۶۰ میلیارد ریال بود که ۱۶ درصد کاهش را نسبت به آذرماه به همراه داشت و عمده‌ترین ارزش بازار را پس از پتروشیمی پردیس، «معدنی و صنعتی چادرملو» به خود اختصاص داد که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این شرکت ۸۳۰ میلیارد ریال بود.

"پردیس" با سرمایه ثبت‌شده ۱,۲۵۰ میلیارد ریال طی عملکرد یک ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۶۸ میلیارد ریال درآمد داشت، شرکت در انتهای دی ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۳,۷۴۹ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۵۷ درصدی به مبلغ ۹,۶۳۲ میلیارد ریال رسید.