شرکت کارگزاری ملل پویا

نبود "نقدینگی" همانند صفر در فرمول بورس

نبود "نقدینگی" همانند صفر در فرمول بورس

سامان منتظری، رئیس هیأت مدیره رادمان سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: گزارش‌های منتشر شده از شرکت‌ها کمکی به رشد بازار سرمایه نمی‌کند. در واقع گزارش شرکت‌ها طبق انتظار بود و با کمبود نقدینگی، هر اتفاق خوبی هم که بیفتد بازار هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. به همین دلیل مردم دیگر توجهی به گزارش‌ها و تأثیرات آن بر بورس ندارند؛ بنابراین باید اعتماد و نقدینگی را به بازار سرمایه برگرداند تا وضعیت فعلی بهبود یابد.

رئیس هیأت مدیره رادمان سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر به طور قطع مشخص نیست که تصویب بودجه به نفع بورس باشد یا خیر و از طرفی مشکلات بسیاری در اقتصاد کلان وجود دارد که در این صورت مسلما پولی به سمت بازار سرمایه نخواهد آمد و ترجیحا به سمت بازار‌های بدون ریسک می‌رود.

منتظری در خصوص تأثیر تصویب بودجه سال آینده اظهار کرد: در واقع نوع و مقدار تأثیر تصویب بودجه پیشنهادی به نتیجه برجام بستگی دارد. اگر همزمان با تأیید بودجه، مذاکرات به نتیجه برسد، حتی با وجود گزارش مثبت شرکت‌ها بورس به طور تقریبی دو سال وارد رکود می‌شود.

وی افزود: همچنین در صورتی که توافقی صورت نگیرد، به‌واسطه تورمی که بوجود خواهد آمد، بورس رشد می‌کند؛ بنابراین هر قدر هم که بودجه خوب بسته شود، تا زمانی که نقدینگی نباشد بازار برای سرمایه گذاران جذاب نخواهد بود.

منتظری در پیشنهاد سرمایه گذاری مناسب اذعان کرد: مردم باید به سراغ سهم‌های DPS محور بروند چرا که اگر بازار مانند سال ۹۲ چهار سال هم وارد رکود شود، سود سهم‌ها از بانک‌ها بیشتر بوده و به نفع سرمایه گذاران خواهد بود.

سه شنبه 28 دی 1400 اخبار بررسی اجمالی