شرکت کارگزاری ملل پویا

کاهش فروش ماهانه "سخزر"

کاهش فروش ماهانه "سخزر"

به گزارش گروه تحقیق نیوز، شرکت سیمان خزر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده طی دوره یک‌ماهه را برابر با ۲۶۳ میلیارد ریال به ثبت رسانده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه نیز درآمد‌های ثبت‌شده این شرکت سیمانی برابر با ۳،۳۴۶ میلیارد ریال بوده است.

لازم به ذکر است که درآمد‌های حاصل‌شده سخزر در آبان ماه از فروش محصولات در بازار داخلی به‌دست‌آمده و فروش صادراتی نداشته، عمده‌ترین درآمدی که این شرکت سیمانی طی ۸ ماهه گذشته ارائه کرده به شهریورماه اختصاص‌یافته است.

بر اساس این گزارش، مقدار درآمدی که سیمان خزر گزارش کرده نسبت به ماه گذشته رشد ۳۹ درصد کاهش را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۴ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده، درآمدی که از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه سال جاری از خود بر جای گذاشته در مقایسه با سال گذشته ۱۱۱ درصد رشد را به همراه داشته است.

بیشترین میزان درآمدی که سیمان خزر در آبان ماه در سامانه کدال به ثبت رسانده به محصول «سیمان تیپ ۲ پاکتی» بالغ‌بر ۱۸۲ میلیارد ریال اختصاص‌یافته که نسبت به ماه گذشته ۴۰ درصد اُفت درآمد را به دنبال داشته و نرخ فروش این محصول ۴۸۱ هزار تومان در ازای تن گزارش‌شده، جایگاه بعدی بیشترین محصول درآمدزا برای "سخزر" «سیمان تیپ ۲ فله‌ای» با ۷۷ میلیارد ریال اعلام‌شده که نرخ فروش این محصول ۳۵۲ هزار تومان بوده است.

گران‌ترین محصول ارائه‌شده طی این دوره یک‌ماهه مربوط به سیمان تیپ ۲ پاکتی با ۴۸۱ هزار تومان در ازای هر تن بوده که نسبت به ماه گذشته ۲ درصد کاهش نرخ را تجربه کرده و در مقایسه با سال گذشته نیز ۵۹ درصد رشد نرخ را به همراه داشته است.

بر پایه این گزارش، فروش محصولات سیمان خزر در آبان ماه ۱۴۰۰ به مقدار ۶۰،۶۰۶ تن اعلام‌شده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه ۷۸۶،۳۳۳ تن از محصولات در بازار داخلی به فروش رسیده، فروش محصولات سیمان خزر در آبان ماه نسبت به ماه گذشته ۳۸ درصد کاهش فروش ماهانه را شاهد بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز کاهش نزدیک به ۲۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

از ابتدای سال مالی تاکنون نیز درآمد‌های سخزر با رشد ۱۲ درصدی در مقایسه سال گذشته همراه بوده، بیشترین مقدار فروش در آبان ماه را محصول «سیمان تیپ ۲ پاکتی» با ۳۷،۷۶۷ تن به خود اختصاص داده و «سیمان تیپ ۲ فله» نیز با ۲۱،۹۷۵ تن بوده است.

سه شنبه 30 آذر 1400 اخبار بررسی اجمالی