شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد کوچک شاخص و حرکت آرام به سطوح بالا

رشد کوچک شاخص و حرکت آرام به سطوح بالا

باید شاخص با رشد‌های کوچک در سطح یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی و سپس با آرامی در سطوح بالای یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد تثبیت شود.

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته در بازار سرمایه برای حفظ سطح حمایتی یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحدی شاخص کل و برگشت مجدد به بالای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دو عامل گشایش خوب بازار‌های جهانی بویژه نفت و نیز اخبار مثبت از نماد‌های شاخص ساز از جمله "شستا" و افزایش سرمایه بیش از ۱۱۰۰ درصدی آن موثر واقع شد. حالا باید شاخص با رشد‌های کوچک در سطح یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی و سپس با آرامی در سطوح بالای یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد تثبیت شود. شاخص کل بورس روز گذشته ۲۰۱۹۷ واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز رشد ۳۶۰۷ هزار واحدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات بورس در روز گذشته بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس بیش از ۶۷ هزار حالا باید با رشد‌های کوچک شاخص کل در سطح ۱/۴۱۰ هزار واحدی و سپس با آرامی در سطوح بالای ۱/۴۳۶ میلیون واحد تثبیت شود. نماد‌های "فارس"، "فولاد" و "شستا" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

با بالا رفتن انتظارات قیمت دلار، امروز نرخ آن با افزایش ۱۲۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. این در حالی است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار توییتی اعلام کرد که باید مصرانه در جهت رسیدن به یک راهکار دیپلماتیک موفقیت‌آمیز از طریق بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام تلاش کنیم. سکه در ۱۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان معامله شد. بهای انس جهانی طلا نیز با ۲۷ دلار کاهش به ۱۸۱۸ دلار در هر انس رسید.

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۱.۲۶ دلار افزایش یافت و به ۷۹.۷۳ دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که نفت تحت فشار انتشار هماهنگ ذخایر توسط کشور‌های عمده مصرف کننده نفت و نگرانی‌های تقاضا با بدتر شدن وضعیت کووید-۱۹ در اروپا قرار گرفته است.

سه شنبه 2 آذر 1400 بررسی اجمالی