شرکت کارگزاری ملل پویا

موج اصلاحی بورس، تا پاییز یا بهمن ...

موج اصلاحی بورس، تا پاییز یا بهمن ...

اگر سهامداران با نگاهی حداقل، میان‌مدت گام به سرمایه‌گذاری در معاملات بازار گذاشته باشند، وضعیت سهم‌های بنیادی و سودآوری آن‌ها بد نیست و البته کماکان تاکید داریم با توجه وضعیت سودآوری DPS محور‌ها و صادراتی، پرتفو‌ها را با سهم‌های ریسکی که رشد آن‌ها از شاخص کل جامانده‌اند، پُر نکنید.

به گزارش بورس نیوز، پس از پولبکی که بورس تهران برای چند روز صعود تجربه کرد، حال نوبت به تعادل رسیده و در روز معاملاتی گذشته نیز شاخص‌ها نشان دادند که بازار بازگشت هرچند، آرام. اگر سهامداران با نگاهی حداقل، میان‌مدت گام به سرمایه‌گذاری در معاملات بازار گذاشته باشند، وضعیت سهم‌های بنیادی و سودآوری آن‌ها بد نیست و البته کماکان تاکید داریم با توجه وضعیت سودآوری DPS محور‌ها و صادراتی، پرتفو‌ها را با سهم‌های ریسکی که رشد آن‌ها از شاخص کل جامانده‌اند، پُر نکنید. با توجه به سهم‌هایی که عنوان شد (DPS محور‌ها و صادراتی)، سیاست‌های غلط یا درست و حتی یک‌شبه دولت که اجرایی یا لغو شود نیز در میان‌مدت آسیب جدی نخواهد خورد اما؛ از نقطه نظر تکنیکی اگرچه در کوتاه‌مدت نوساناتی را به‌سمت بالا و پایین شاهد خواهد بود. سهامداران از سوی دیگر باید توجه کنند که اگر شاخص را بر روی نمودار بیاورند، مطابق با موج الیوت که موج اصلاحی ترکیبی است، تصورمان بر این بوده که کماکان بازار فرآیند اصلاح خود را تمام نکرده و اگر هیجانی شود، باردیگر همین آش است و کاسه! ولی می‌توان گفت که این موج در مراحل نهایی بوده و رو به اتمام است. باید عنوان شود که موج اصلاحی در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا پایان پاییز و با بدترین و سردترین نگاه، تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. در پایان باید عنوان کرد که علی القائده در سایه شفافیت بیشتر در سیاست قیمت گذاری در بخش خودرو، گزارش سه ماهه سوم خوب در گروه پالایشی و پتروشیمی و همچنین روند روبه رشد نرخ ارز حرکت افتان و خیزان شاخص کل به سمت هدف یک میلیون و ۵۴۰هزار واحد مورد اشاره در پیش بینی‌های قبلی متصور است.

دلار در بازار روز گذشته و شاید بهتر بگوییم شب گذشته، نرخ ۲۸ هزار و ۶۸۰ تومان را دید اما؛ دلار با بازگشت به پله ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان و ترس رشد دلار ۳۰ هزارتومانی در پیکره تمام بازار‌ها وجود دارد و باید ببینیم که آیا رئیس جدی بانک‌مرکزی نسخه درمانی برای ارز دارد یا او هم به مانند قبلی‌ها، در انتظار آزادسازی دلار‌های بلوکه شده نشسته و با نسیم پاییزی، چای می‌نوشد!

هر سکه بهار آزادی با نرخ ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزارتومان در بازار معامله شد و نسبت به نرخ‌های روز گذشته ۲۰ هزارتومان ارزان شد و هر سکه امامی نیز، ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزارتومان برای معامله‌گران نرخ گذاری شد.

دوشنبه 24 آبان 1400 اخبار بررسی اجمالی