شرکت کارگزاری ملل پویا

کاهش درآمد "دانا" برای دومین ماه متوالی

کاهش درآمد "دانا" برای دومین ماه متوالی

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت بیمه دانا با نماد "دانا" در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان‌ماه از فروش حق بیمه برای بیمه‌شدگان تحت پوشش خود به مبلغ ۷،۳۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده خود را بالغ‌بر ۵۵،۱۴۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

"دانا" در آبان‌ماه میزان خسارت پرداختی خود به مشتریان را برابر با مبلغ ۵،۵۶۱ میلیارد ریال اعلام کرد ضمن آنکه از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه نیز مجموع خسارت‌های پرداختی این شرکت در حدود ۳۶،۰۴۷میلیارد ریال به ثبت‌ رسیده است.خسارت پرداختی ماهانه در آبان ماه ۲۸ درصد بیشتر از متوسط خسارت پرداختی طی ۷ ماهه گذشته بوده است.

بر پایه این گزارش، شرکت "دانا" در آبان‌ماه با کاهش درآمد از فروش حق بیمه صادرشده مواجه شده که نسبت به ماه گذشته ۳درصد تغییر را به ثبت رسانده است.

درآمد تجمیعی حاصل‌شده این شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه نیز گویای رشد ۲۳ درصد است.

از سوی دیگر می‌توان به این نکته اشاره داشت که بیشترین درآمد این شرکت بیمه‌ای مربوط به رشته بیمه «ثالث-اجباری» با ۲،۹۸۸ میلیارد ریال بوده و این رشته بیمه‌ای، توانسته ۴۱ درصد از مجموع درآمدهای "دانا" را در آبان‌ماه تشکیل دهد.

با نگاهی به آمارهای افشا شده این شرکت بیمه‌ای می‌توان دریافت که عمده‌ترین درآمد شناسایی شده این شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان آبان‌ماه را بیمه «ثالث-اجباری» با ۲۲،۴۵۶ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش می‌توان جایگاه دوم رشته‌های بیمه‌ای این شرکت نیز اشاره داشت که به رشته «درمان» اختصاص یافته است؛ بررسی روند ۷ ماهه این شرکت حاکی از آن بوده که بیمه «درمان» سهم ۲۵درصدی از ارزش بیمه‌ها را دارا است.

یکشنبه 7 آذر 1400 اخبار بررسی اجمالی