شرکت کارگزاری ملل پویا

حمایت، شاید در پله ۱,۳۸۶ واحدی

حمایت، شاید در پله ۱,۳۸۶ واحدی

نخستین روز در هفته بازارسرمایه با افت ۲۷ هزار واحدی همراه بود و مطابق پیش‌گشایش دیروز، با افت همراه بود و شاخص راه خود را به سوی پله یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحدی کج کرد تا اگر حمایتی از سوی بازار می‌خواهد شکل بگیرد، در این نقطه باید عملی شود.

به گزارش بورس‌نیوز، در روز‌هایی که دلار و نفت سیر صعودی را داشت، بسیاری از شرکت‌های نفتی و البته صادرات‌محور روندی عکس به خود گرفتند و نزولی بودند حال که روند هر دو فاکتور یعنی دلار و نفت نزولی شده، باید دید که بورس ایران مسیر خود را چگونه ترسیم می‌کند! صعود یا نزول ... نخستین روز در هفته بازارسرمایه با افت ۲۷ هزار واحدی همراه بود و مطابق پیش‌گشایش دیروز، با افت همراه بود و شاخص راه خود را به سوی پله یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحدی کج کرد تا اگر حمایتی از سوی بازار می‌خواهد شکل بگیرد، در این نقطه باید عملی شود. البته اگر توجه داشته باشیم، شاخص در زمانی که با رشد نفت تکان نخورد، نباید با تزریق هیجان در روز‌های نزولی نفت، پالایشی‌ها را هم منفی کند و از ابتدای معاملات باید بدور از هیجان گام برداشت؛ از سوی دیگر با در نظر گرفتن روند بازار طی معاملات روز گذشته و نحوه منفی شدن آن که بیشتر شبیه دومینو بود، شرایطی از ترس و ناامیدی را بر بازار مستولی می‌کند و حتی خودرویی‌ها نیز نتوانستند مطابق انتظار حرکت کنند. با این وجود یکی دو روز آتی برای بازار بسیار مهم است، چرا که شاخص کل با حمایت مهم بین راهی در محدوده یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد مواجه می‌شود و با اینکه شکست آن قدری بعید است، اما نوع بازگشایی بازار‌های جهانی در روز دوشنبه، بویژه بازگشایی قیمت نفت در تعیین مسیر بازار در افق کوتاه‌مدت پیش رو تعیین کننده است.

در معاملات دلاری روز گذشته، هر دلار آمریکا به ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان رسید و باردیگر روندی کاهشی را به خود گرفت و هر یورو نیز به ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و باید دید که آیا ریال ایران در اخبار برجامی و آزادشدن دلار‌های بلوکه شده ایران می‌تواند نفسی چاق کند و فاصله خود را با دلار که فرسنگ‌ها فاصله گرفته را جبران کند یا اینکه باید برای نوسان منفی دلار این جمله را بگوییم " این نیز بگذرد".

هر سکه بهار آزادی نیز با عقب‌نشینی ۱۰۰ هزارتومانی خود، به نرخ ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز با کاهش ۸۰ هزارتومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته، در حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد در تابلوی طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا، به یک میلیون و ۲۲۷ هزارتومان رسید که کاهش ۱۳ هزارتومانی را به خود گرفت.

یکشنبه 30 آبان 1400 اخبار