شرکت کارگزاری ملل پویا

فلزات و پتروشیمی مستعدترین گروه های رشد قیمت

فلزات و پتروشیمی مستعدترین گروه های رشد قیمت

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران روز گذشته، ۴۰۰۷۹ هزار واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحدی رسید که این رشد بیشترین رشد شاخص کل در سال جاری بود.

شاخص هم وزن نیز ۲.۳۹ درصد افزایش یافت که بیشترین رشد آن از حدود یک ماه گذشته است. رشد شاخص در شرایطی بود که روز گذشته نخستین روز معاملاتی بازار سرمایه پس از معرفی عشقی به عنوان رئیس سازمان بورس بود. این رشد نشان می‌دهد که که معامله گران به استقبال تغییر اخیر شورای عالی بورس، هیئت مدیره و رئیس سازمان بورس رفته اند.

در روز گذشته خودرویی ها، بانکی‌ها، بیمه‌ای و پالایشی‌ها وضعیت مناسبی داشتند و شاهد صف خرید بودند.

ارزش معاملات کل بازار سرمایه حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود و  نماد‌های "فولاد"، "فملی" و "شستا" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

این برگشت قدرتمند به پشتوانه رشد قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها، تعیین وضعیت مدیریت سازمان بورس و قیمت‌های جذاب برای خرید بدست آمد؛ لذا کماکان گرو‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی مستعدترین گروه برای رشد قیمت هستند. اما حالا سوال آن است که رشد تا کجا ادامه خواهد داشت؟!

روند نزولی قیمت دلار 

روز گذشته دلار در بازار آزاد معاملات خود را با روند نزولی آغاز کرد در حالی که روز قبل از آن تا ۲۷هزار و ۳۳۰تومان افزایش یافته بود.

روز گذشته افزایش عرضه از سوی بازارساز مانع تداوم روند صعودی بازار شد. بازار در موقعیت حساسی قرار گرفته و باید دید مقاومت بازارساز تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و دلار طی این مدت به مرز ۲۷هزار تومان بازخواهد گشت، یا ورود سیگنال‌های افزایشی به بازار و جوسازی نوسان‌گیران قیمت‌های بالاتری را برای دلار رقم خواهد زد. تنها ورود سیگنال کاهشی درمورد برجام منجر به بازگشت دلار به کانال ۲۶هزار تومان و تثبیت در این محدوده خواهد شد.

در بازار طلا قیمت‌ها مقداری افزایش یافتند و سکه نیز با افزایش به ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.

قرمزپوشی بازار رمزارزها

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها قرمز پوش شدند، بیت کوین با ۲ درصد کاهش در ۶۰ هزار دلار در حال معامله است. این در حالی است که سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به گروه مالی ProShares اجازه داد تا معاملات آتی ETF بیت کوین خود را دوشنبه آغاز کند.

مطابق الگوی تکنیکی ارائه شده در پیش بینی روز گذشته و ظهور الگوی دوکف یا W در نمودار شاخص کل رشد بازار به صورت مرحله‌ای تا سطوح یک میلیون و ۴۸۶ هزار واحد و سپس محدوده یک میلیون و ۵۴۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ادامه خواهد یافت. کماکان گرو‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی مستعدترین برای رشد قیمت هستند.