شرکت کارگزاری ملل پویا

تعهد به استراتژی معاملاتی به سهام بنیادین

تعهد به استراتژی معاملاتی به سهام بنیادین

خبر خوش این که این اصلاح مقطعی در مراحل انتهایی خود بوده و ارزشمندی سهام بنیادین ولو با تاخیر درخشش خود را نشان خواهد داد و در این مسیر تعهد به استراتژی معاملاتی و داشتن دیدگاه میان مدت و بلندمدت درخصوص سهام بنیادین و سودآور (دلاری و صادرات محور) یک اصل است.

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاخص کل کمی مثبت بود. اگرچه شرایط روز گذشته بهتر از دو روز گذشته بود، اما این وضعیت چندان رضایت بخش نشد و حتی شاخص هم وزن منفی شد. شاخص اندکی مثبت شد، ولی هنوز روند عمومی بازار بهبود قطعی نیافته و واقعیت آن است که بازار هنوز درگیر سیکل اصلاح کوتاه مدت است. به عبارت دیگر بعد از برگشت بازار به روند صعودی از محدوده زمانی اوایل خرداد تا اوایل شهریور به سطح هدف تقریبی ۱/۵۸۶ میلیون واحدی، درگیر سیکل اصلاح (عینی و زمانی) کوتاه مدت بوده و اگرچه هر از گاهی برای بهبود تلاش می‌کند، اما خبر خوش این که این اصلاح مقطعی در مراحل انتهایی خود بوده و ارزشمندی سهام بنیادین ولو با تاخیر درخشش خود را نشان خواهد داد و در این مسیر تعهد به استراتژی معاملاتی و داشتن دیدگاه میان مدت و بلندمدت درخصوص سهام بنیادین و سودآور (دلاری و صادرات محور) یک اصل است.

دلار در روز گذشته در بازار آزاد با با ادامه مسیر نزولی خود به ۲۷ هزار و ۳۶۰ تومان رسید. دامنه نوسان قیمت دلار در طول معاملات روز گذشته محدود بود، زیرا امید‌ها به شروع زود هنگام دور جدید مذاکرات و آغاز به کار رئیس جدید بانک مرکزی قیمت دلار را کاهشی کرد. حضور عباس عراقچی در راس تیم مذاکره کننده، با اقبال بازار ارز مواجه شده و حجم فروش، بیشتر با این خبر رشد کرد. سکه نیز هم جهت با کاهش قیمت دلار، روند نزولی را در پیش گرفت و در سطح ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شد.

نفت برنت در معاملات روز گذشته با افزایش ۱.۶۲ درصدی به بالاترین سطح در ۷ سال گذشته یعنی ۸۳.۸۸ دلار در بشکه افزایش یافت. قیمت نفت خام در حالی افزایش یافت که بحران انرژی گریبانگیر اقتصاد‌های بزرگ جهانی شده و هیچ نشانه‌ای از کاهش آن دیده نمی‌شود. با این حال، حفاران آمریکایی از این افزایش سود می‌برند و هفته گذشته پنج دکل نفتی جدید به مجموع دکل‌های ایالات متحده افزوده شد که پنجمین افزایش هفتگی متوالی به حساب می‌آید.

سه شنبه 20 مهر 1400 اخبار بررسی اجمالی