شرکت کارگزاری ملل پویا

دلایل استقبال سرمایه گذاران از بورس

دلایل استقبال سرمایه گذاران از بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: در اقتصاد کلان با توجه به نرخ ارز، شرایط تورمی در کشور وجود خواهد داشت و امتیازی برای رشد بازار خواهد بود.

حامد ستاک در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: بازار در حال طی کردن فرایند منطقی خود است و با توجه به اینکه تمام ریسک‌هایی که پیش‌ازاین برای بازار پیش‌بینی می‌شد تعیین تکلیف شدند دیگر ریسک قابل پیش‌بینی وجود ندارد به همین دلیل توجه‌ها به صورت‌های مالی و وضعیت شرکت‌ها و اقتصاد کلان کشور برمی‌گردد. کارشناس بازار سرمایه افزود: در اقتصاد کلان با توجه به نرخ ارز، شرایط تورمی در کشور وجود خواهد داشت و امتیازی برای رشد بازار خواهد بود.

وی گفت: تمام اتفاقات ناگواری که می‌توانست از محل تحریم برای شرکت‌ها رخ دهد در صورت مالی‌های سال‌های گذشته و حال لحاظ شده و دیگر اتفاق بدی برای آن‌ها نیفتاده است از طرفی شرکت‌ها خود را با شرایط جدید هماهنگ کردند و قابلیت پیش‌بینی پذیری را بالا بردند، مجموع این موارد موجب شده تا سرمایه‌گذاران اقدام به خرید در بورس کنند.

ستاک درباره پیش‌بینی آینده بازار بیان کرد: پیش‌بینی بلندمدت درباره بورس با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اقدام منطقی نیست به همین دلیل نمی‌توان عدد خاصی را برای شاخص پیش‌بینی کرد. کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر شرایط حال حاضر بدون تغییر ادامه داشته باشد، بازار به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد، اما اینکه شاخص به چه رقمی خواهد رسید کار آسانی نیست.

وی درباره اینکه آیا چالشی بازار را تهدید می‌کند یا خیر، تصریح کرد: در حال حاضر تهدید قابل پیش‌بینی برای بازار وجود ندارد، گروه جدید اقتصادی که قرار است مسئولیت اقتصاد کشور را بر عهده بگیرند نه‌تنها نکته منفی درباره بازار بیان نکردند بلکه اظهارات مثبت درباره بورس مثبت بوده است بنابراین نمی‌توان اتفاق بدی برای بازار سرمایه متصور بود.

چهارشنبه 3 شهریور 1400 بررسی اجمالی