شرکت کارگزاری ملل پویا

عامل نوسانی بودن بورس

عامل نوسانی بودن بورس

حسن کاظم زاده در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به تعطیلی چند روزه که وجود داشت و همچنین در پیش بودن مراسم تحلیف رئیس جمهور و احتمال تعطیلی مجدد دو هفته‌ای سرمایه گذاران محتاط‌تر عمل می‌کنند. کارشناس بازار سرمایه افزود: متغیر‌های به گونه‌ای است که نسبت به روند اعتماد کامل وجود ندارد به همین دلیل بازار در شرایط نوسانی قرار گرفته است.

وی درباره شائبه دستکاری بازار گفت: این موضوع صحت ندارد زمانی که بخشی از بازار که بزرگتر هستند مثبت می‌شوند تاثیر بیشتری بر شاخص دارند، اما در سهام کوچکتر فعلا صبر بیشتری وجود دارد. کاظم زاده بیان کرد: اگر آقای رئیسی برنامه‌ای برای بازگشت اعتماد به بازار داشته باشد وضعیت بازار مثبت خواهد بود، اما اگر سیاست کنترلی و دستوری چه در قالب رو به بالا و یا کنترل قیمت سهام باشد زیاد نمی‌تواند به بورس کمک کند. کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سیاست‌های دولت جدید باید به گونه‌ای باشد که تامین مالی و نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور افزایش یابد و این موضوع می‌تواند اثر مثبتی بر بورس داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: چشم انداز کلی بازار صعودی است، اما شیب این رشد زیاد بالا نیست و نیاز به صبر و گذشت زمان دارد.

کاظم زاده درباره اینکه کدام گروه‌ها ظرفیت رشد بیشتری دارند، افزود: گرو‌های صادراتی که که به دلیل کاهش ریسک دلار P/E پایینی داشتند مثل پتروشیمی ها، فلزی‌ها و معدنی‌ها می‌توانند گروه‌های مطلوبی برای سرمایه گذاری باشند البته نباید فراموش کرد که گروه‌هایی هم که در داخل با افزایش نرخ مواجه می‌شوند فرصت خوبی برای رشد خواهند داشت. کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر دوره گذار است و تا بودجه دولت جدید برای امسال و سال آینده مشخص نشود و سیاست‌های تامین مالی و وضعیت مذاکرات تعیین تکلیف نشود بعید است روند ورود نقدینگی به بورس شتاب بگیرد.

چهارشنبه 13 مرداد 1400 اخبار بررسی اجمالی