شرکت کارگزاری ملل پویا

تغییر شماره حساب در سامانه سجام چگونه است؟

تغییر شماره حساب در سامانه سجام چگونه است؟

جهت فعالیت در بازار سرمایه قبل از هر اقدامی لازم است که متقاضیان در سامانه سجام ثبت نام و اطلاعات هویتی، شغلی و بانکی (شماره حساب بانکی، شماره شبا و …) خود را وارد کنند. در واقع سجام یک بانک اطلاعاتی است که اطلاعات تمام سهامداران در بازار بورس در آن جمع آوری و نگهداری می شود که زمان ثبت نام این اطلاعات مرحله به مرحله توسط شخص ثبت نام کننده درج می شود. اطلاعات وارد شده ممکن است به دلیل بی دقتی و یا هر دلیل دیگری اشتباه وارد شود و یا همچنین بعد از مدتی اطلاعاتی از جمله شماره تلفن سهامدار، نشانی محل زندگی و یا اطلاعات بانکی تغییر کند که در اینصورت لازم است اطلاعات سهامدار ویرایش شود. حال ما در این پست می خواهیم به این سوال پرتکرار سهامداران مبنی بر تغییر شماره حساب در سامانه سجام چگونه است؟ بپردازیم.

نحوه ویرایش شماره حساب در سامانه سجام

همانگونه که گفته شد ممکن است به دلیل بی دقتی و یا هر دلیل دیگری اطلاعات در سامانه سجام اشتباه وارد شود و یا همچنین بعد از مدتی اطلاعاتی از جمله شماره تلفن سهامدار، نشانی محل زندگی و یا اطلاعات بانکی تغییر کند، بنابراین در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا اطلاعات قابل ویرایش است؟ توجه داشته باشید امکان ویرایش اطلاعات در سامانه سجام فراهم است که در ادامه به صورت مرحله ای و با استفاده از تصویر نحوه ویرایش شماره حساب در سجام آورده شده است.

جهت ویرایش شماره حساب در سامانه سجام باید مراحل زیر طی شود.

۱.در اولین قدم باید عبارت سامانه سجام یا نشانی sejam.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه ای مانند تصویر زیر شوید و بر روی “سجام” کلیک کنید

تغییر شماره حساب در سامانه سجام چگونه است؟

۲. بعد از ورود به صفحه اصلی از بین گزینه ها، گزینه ویرایش اطلاعات را مطابق تصویر زیر انتخاب کنید.

نحوه تغییر شماره حساب در سامانه سجام

۳. در این مرحله شماره تلفن همراه (بدون صفر) و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی “دریافت کد تایید” بزنید

ویرایش شماره حساب در سجام

۴. در این زمان یک کد تایید پنج رقمی به تلفن همراه شما پیامک می شود و بعد از آنکه کد را دریافت کردید آن را وارد کرده و با تکمیل قسمت کدملی و کد امنیتی گزینه تایید را فعال کنید.

تغییر شماره حساب در سامانه سجام

۵. در این مرحله یک صفحه برای شما به نمایش در می آید که تمام اطلاعاتی که از قبل وارد شده است مانند شماره تلفن همراه ، شماره حساب بانکی ، آدرس و …. در آن درج شده و در هر قسمت به طور جداگانه امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد ، کافی است شما بر روی گزینه ویرایش کلیک کرده و مراحل آن را تا انتها ادامه دهید.

ویرایش شماره حساب در سامانه سجام

چهارشنبه 8 بهمن 1399 آموزش عمومی بورس