شرکت کارگزاری ملل پویا

چه کسانی می توانند دارا دوم بخرند؟

چه کسانی می توانند دارا دوم بخرند؟

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که در پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری دولتی (دارا دوم) چه کسانی می توانند شرکت کنند و سهامدار دارا دوم باشند؟

شاید تصور کنید برای خرید دارا دوم یا صندوق پالایشی یکم حتما باید کد بورسی داشته باشید و یا به سن قانونی رسیده باشی، اما اینطور نیست، همه افراد می توانند بدون محدودیت سنی و با استفاده از کارت ملی تا ۱۹ شهریور در پذیره نویسی دارا دوم شرکت کنند و تا سقف ۵ میلیون تومان دارا دوم بخرند.

دارا دوم به چه کسانی تعلق میگیرد

با پایان پذیره نویسی دارا یکم (اولین صندوق سرمایه گذاری دولتی) و بازدهی بیش از ۱۰۰ درصدی این صندوق در ۲ ماه گذشته و همچنین با در نظر گرفتن ارزش سهام پالایشی صندوق دارا دوم، احتمال می رود در مقایسه با دارا یکم افراد بیشتری برای خرید دارا دوم اقدام کنند.

در پذیره نویسی دارا دوم با نماد پالایش که خرید آن از ۵ شهریور آغاز شده تنها افراد حقیقی ایرانی می توانند شرکت کنند و حقوقی ها مجاز به خرید دارا دوم نیستند. در صندوق سرمایه گذاری دارا دوم ( پالایشی یکم) مانند دارا یکم، همه افرادی که کد ملی دارند بدون محدودیت سنی، مجاز به خرید دارا دوم هستند و تا دو هفته (از ۵ تا ۱۹ شهریور) مهلت دارند تا سقف ۵ میلیون تومان دارا دوم بخرند.

برای خرید دارا دوم به اطلاعاتی از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تاریخ تولد، کد پستی، شماره موبایل و شماره شبای بانکی فرد نیاز است.

اما چه کسانی می توانند دارا دوم بخرند و در پذیره نویسی تا سقف ۵ میلیون تومان از سهام این صندوق شرکت داشته باشند؟

افراد مجموعا در دو صندوق دارا یکم و دارا دوم می توانند تا سقف ۵ میلیون تومان سهم بخرند، به این صورت که اگر شخصی در دارا یکم همه سهم ۲ میلیون تومان خود را خریداری کرده باشد، در پذیره نویسی دارا دوم می تواند تا ۳ میلیون تومان از واحدهای دارا دوم را بخرد.

سه شنبه 11 شهریور 1399 آموزش عمومی بورس