شرکت کارگزاری ملل پویا

اولین جلسه از کارگاه فقه بورس برگزار شد

اولین جلسه از کارگاه فقه بورس برگزار شد

اولین جلسه از کارگاه فقه بورس با حضور آیت الله ابوالقاسم علیدوست از چهره‌های برجستۀ حوزه و با حضور حجت الاسلام سید عباس موسویان، نایب رئیس کمیتۀ فقهی سازمان بورس و اوارق بهادار و جمعی از کارشناسان مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

حامدی، مدیر گروه بازارهای و ابزارهای مالی مرکز پژوهش، توسعه ومطالعات اسلامی در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با ارائه گزارشی از برگزاری این دوره اظهار داشت: مرکز پژوهش سازمان بورس از دو سال گذشته با تأسیس مرکز مطالعات کاربردی مالی اسلامی در قم و هدف‌گذاری تعاملات بیشتر با حوزه و ترویج مفاهیم بازار سرمایه در میان صاحب‌نظران عرصۀ فقه، اقداماتی را صورت داده است که از آن میان می‌توان به برگزاری دوره‌های مختلف برای طلاب سطوح مختلف، انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیۀ قم، برگزاری نشست با اساتید حوزه و بحث و تبادل نظر درخصوص موضوعات مختلف بورسی، انتشار هفته‌نامه افق حوزه با موضوع بازار سرمایۀ اسلامی و ... اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا، از مهرماه برنامه‌ریزی برای برگزاری درس خارج بورس با یکی از اساتید مطرح حوزه، آیت ا... ابوالقاسم علیدوست آغاز شد و راهبری آن با اخذ نظر از حجت الاسلام سید عباس موسویان، نایب رئیس کمیتۀ تخصصی فقهی، بر عهدۀ دفتر مطالعات کاربردی مالی اسلامی مرکز پژوهش سازمان بورس گذاشته شد.

مدیر گروه بازارهای و ابزارهای مالی مرکز پژوهش، توسعه ومطالعات اسلامی توضیح داد:  اولین جلسه از درس خارج، با عنوان کارگاه درس خارج بورس (به‌عنوان کارگاه فقه مکاسب) و با موضوع شخصیت حقوقی از منظر فقهی، پنجشنبه هفتم آذر ۹۸ در مدرسۀ آیت ا.. گلپایگانی برگزار شد و مقرر است هر هفته با حضور کارشناسان بازار سرمایه و حجت الاسلام  موسویان برگزار شود.

حامدی در پایان خاطر نشان کرد: موضوعاتی که در درس خارج فقه بورس مطرح می‌شود، موضوعاتی است که گره‌های چندین سالۀ بازار سرمایه بوده و شناخت و رفع آن نیازمند برگزاری اینگونه نشست‌هاست. شخصیت حقوقی شرکت و ماهیت سهام از موضوعاتی است که در این درس خارج مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شنبه 9 آذر 1398 اخبار