شرکت کارگزاری ملل پویا

گام‌هایی تا یک سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار سرمایه

گام‌هایی تا یک سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار سرمایه

موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه در یک روز ساخته نشده‌اند. یادگیری دنیای امور مالی و شخصیت خود به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، نیازمند صرف وقت و داشتن صبر و شکیبایی است نه آزمون ‌و خطا

 سرمایه گذاری پر سود در بازار سهام یک سفر است، نه یک رویداد ناگهانی و یک‌باره، و شما باید خودتان را برای یک سفر طولانی آماده کنید. با تعریف مقصد خود شروع کنید و سپس سفر سرمایه گذاری پر سود خود را به ترتیب برنامه‌ریزی کنید.

بدانید چه چیزی اهمیت دارد

کتاب‌هایی برای یادگیری بازار سهام تهیه و مطالعه کنید یا در دوره‌های آموزشی سرمایه‌گذاری شرکت کنید. افرادی که به نظریه‌هایی چون بهینه‌سازی سبد سهام، تنوع و کارایی بازار دست‌یافته‌اند، به دلیل خوبی جوایز نوبل خود را دریافت کرده‌اند. جنبه علمی مسائل مالی محل جامعی برای شروع است و نباید نادیده گرفته شود. برای مثال، وارن بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در جهان است. سبک سرمایه‌گذاری ساده او در این نقل‌قول مشهور، خلاصه‌شده است: “اگر نمی‌توانم چیزی را درک کنم، در آن سرمایه‌گذاری نخواهم کرد. ” این عقیده به او کمک کرده است.

خودتان را بشناسید

هیچ‌کس وضعیت شمارا بهتر از خودتان نمی‌داند. بنابراین، شما ممکن است واجد شرایط ترین فرد برای سرمایه گذاری پر سود در بازار سهام باشید. ویژگی‌های شخصیتی که می‌تواند به شما کمک کند یا از سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیزتان جلوگیری کند را شناسایی کرده و به همین ترتیب آن‌ها را مدیریت کنید. بهترین نتایج سرمایه‌گذاری توسط کسی که دارای دقت، رفتار تحلیلی و اعتمادبه‌نفس است، دیده می‌شود. با این‌حال، باید دارایی‌های اصلی خود را به شیوه‌ای منظم و سیستماتیک مدیریت کنید.

با خودتان صادق باشید

عواملی را شناسایی و اصلاح کنید که از موفقیت شما در سرمایه‌گذاری جلوگیری می‌کنند یا شما را از منطقه اطمینان دور می‌کنند. (تمرکز بر توانایی های فردی بر درک موضوع خاص است)

مسیر درست را پیدا کنید

سطح آگاهی، شخصیت و منابع شما باید مسیر انتخابی‌تان را تعیین کند. بسیاری از سرمایه‌گذاران موفق کار خود را با نمونه کارهای متنوع و ریسک کم شروع کرده و به‌تدریج کار را یاد می‌گیرند. همان‌طور که سرمایه‌گذاران در طول زمان دانش بیشتری کسب می‌کنند، بهتر می‌توانند موضع‌گیری فعال‌تری در نمونه کارهای خود داشته باشند.

استراتژی و انضباط معاملاتی

اگر در مسیر بدون اینکه به احساسات خود اجازه دخالت دهید باقی بمانید، شانس موفقیتتان افزایش می‌یابد.

بازار قابل پیش بینی نیست!

پیش‌بینی بازار سخت است، اما یک‌چیز قطعی است: وضعیت آن ثابت نخواهد ماند. یاد بگیرید که تبدیل به یک سرمایه‌گذار موفق شدن در بازار سرمایه، روندی تدریجی و سرمایه گذاری پر سود پروسه‌ای طولانی است. در برخی موارد، بازار سهام به شما ثابت خواهد کرد که در اشتباه هستید. آن را بپذیرید و از اشتباهات خود درس بگیرید. زمانی هم خواهد آمد که موفق خواهید شد. آنچه شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار به دست می‌آورید به اهدافتان بستگی دارد، اما این هفت گام ساده، به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست قرار بگیرید.

شنبه 9 شهریور 1398 آموزش عمومی بورس