شرکت کارگزاری ملل پویا

درج نماد شرکت پخش هجرت درسامانه پس از معاملات

درج نماد شرکت پخش هجرت درسامانه پس از معاملات

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از درج شرکت پخش هجرت در سامانه پس از معاملات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه( سنا) به نقل از سمات، شرکت پخش هجرت یکی از زیرمجموعه های تیپیکو با سرمایه ۴۵ میلیارد تومانی پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در گروه مواد و محصولات دارویی و به عنوان صد و پانزدهمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شده تا پس از معرفی ، آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام باشد.

بر اساس این گزارش، موضوع فعالیت این شرکت با ۸۸۲ نفر نیروی انسانی،خرید و فروش و توزیع محصولات دارویی، بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی است و در ترکیب سهامداری آن، شرکت داروسازی فارابی با ۳۵.۵ درصد، تهران شیمی با ۲۴.۸ درصد، پارس دارو با ۲۰.۹ درصد، تیپیکو با ۱۸.۸ درصد و ژلاتین کپسول با ۴۵۰۰ سهم وجود دارند.

"هجرت" با داشتن قریب به ۱۰ درصد سهم بازار سومین پخش بزرگ دارویی ایران است و تعداد مشتریان بخش خصوصی در سراسر کشور بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ داروخانه است که با افزودن مراکز درمانی دولتی، علوم پزشکی،سازمان تامین اجتماعی، آزمایشگاه ها، پلی کلینیک ها، انبارهای دارویی، تجهیزات پزشکی و مراکز ترک اعتیاد این رقم به بیش از ۱۲ هزار و ۴۹۰ مشتری می رسد.

این شرکت با فروش سالانه بالغ بر ۲.۲ هزار میلیارد تومان سودی حدود ۷۰ میلیارد تومان شناسایی می کند. حاشیه سود ناخالص شرکت ۱۱.۳ درصد و حاشیه سود خالص در حدود ۳.۱ درصد است که نسبت به میانگین ۱.۷۵ درصدی صنعت، حاشیه سود آوری بیشتری است. موجودی مواد و کالاهای این شرکت تا آخر سال مالی ۹۷ حدود ۴۳۹.۹ میلیارد تومان، دارایی های جاری تقریباً ۱.۵ هزار میلیارد تومان و بدهی های جاری ۱.۴ هزار میلیارد تومان است که نشان دهنده کفایت دارایی های جاری برای بازپرداخت بدهی های جاری است. سرمایه ثبت شده شرکت معادل ۴۵ میلیارد تومان و جریان وجوه نقد ناشی از عملیات در دو سال اخیر نیز مثبت است.

 در همین رابطه، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت پخش هجرت را با نماد " ذهجرت" در سامانه پس از معاملات درج کرد تا شرایز برای عرضه اولیه آن در فرابورس فراهم شود.

سه شنبه 1 مرداد 1398 اخبار